Vinterlys og nysnø.

Mulig jeg heller burde holdt meg inne og stoppet sokker i går kveld enn å begi meg på bytur.  Snøen hadde lavet ned hele dagen. Det har visst kommet et sted mellom 20 og 30 cm nysnø, og det snør fremdeles.
Selv om Gamle Gubben Grå hadde vært ute med snøfreseren på formiddagen måtte vi frem med snøskuffa for å få bilen ut av gårdsplassen. Og nei, det var ikke på grunn av brøytekant i innkjørsla etter snøplog, men rett og slett at man med snøfreseren ikke  får måkt under bilen.
E16, hovedveien mellom oss og sentrum, var stengt fordi en lastebil med flis hadde veltet. Vi kjenner bakveiene og kom oss frem.
Bildet over er tatt i Storgata i Hønefoss, selve gågata i sentrum, i går rundt klokka 18. Her kunne du funnet frem skiene hvis du hadde følt for det.
Jeg må innrømme at jeg begynner å bli litt lei vinter og snø.

Hvis du synes det minner mer om ei julegate i desember må jeg opplyse om at det selvsagt ikke er julebelysning men vinterlys. 

Hva som lokket meg ut på slik en kveld? Selvsagt et møte i Rødt. Om jeg kanskje ikke går gjennom ild og vann for å delta, så forserer jeg gjerne en hel haug med snø.

 

6 kommentarer
    1. Ja et vakkert vinterlys er det i allefall 😀 Mere snø altså… ja nå begynner det å helle mot vår… håper det ikke kommer mer snø hos dere! Lag deg en fin tirsdag 🙂

    2. Måtte ut med bilen i snøkavet i går jeg også. Kom meg heldigvis trygt hjem. Må ut igjen i kveld, men da håper jeg at det er brøyta. For nå har det slutta å snø. Og det er solskinn👏

    3. Ja, man må jo ut en gang i blant! Selv om det er mest behagelig å sitte å se på VM eller noe annet på TV.
      Og møte i Rødt der kan alt skje…har jo lest ditt nyeste innlegg..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg