Vips så var jeg tilbake

Oppturen fra i går varte ikke lenge. I dag er jeg tilbake på en 15. plass.

Annais har passert meg på vei oppover. lista  Hun har et outfit innlegg.
Det er det lenge siden jeg har hatt. Kanskje det er det jeg bør slå til med i dag! Vise dere kjerringa i all sin prakt med noen nye høstklær…..
Det har ikke dumpet noen pakke fra Nelly ned i postkassa mi, men jeg har vel noen klær i skapet…
Shopping kan jo og kanskje friste… Vi får se hva dagen bringer.

Når det kommer til klærne til Annais er de fine, samstemte og kler damen.
Det er bare en ting jeg lurer på, men spørsmålet går mer til moteskaperne enn til Annais.
Hvorfor slutter dagens gensere langt over navlen?
Genseren Annais viser er en ribbestrikket sak, antakelig i bomull(?) Den har stor rullekrage og ermer som må brettes opp for ikke å dekke hendene.  En virkelig kosegenser! Men så stopper den et sted mellom puppa og navlen!?!
Tenk hvor deilig den hadde vært om den hadde gått langt ned over rumpa, eller i det minste til bukselinninga.

Lavkarbo med Hanne har og igjen kommet seg over meg, til tross for at hun ikke har kommet med noe nytt innlegg siden i mars.

Lavkarbo med Hanne er ikke alene om å gi beng i å blogge. Av de 14 bloggerne som ligger over meg på bloggtopplista er det 7som ikke ha kommet med noe nytt.
Til tross for at innleggene mine kanskje ikke var så høyverdige og dyp lesing i går, så kom jeg i det minste med noen oppdateringer. Det er mer enn vi kan si om halvparten av de som er over meg på lista.  Forstå det den som kan…

Hva skriver de om de syv som utgjør de skikkelige toppbloggerne? De som holder seg langt oppe på lista og leverer innlegg folk klikker seg inn på i tusentall dag etter dag, uke etter uke. Det er jo disse det er interessant å lære av.

Monica Vederhus skriver et kritisk innlegg om NAV.
Jeg selv har bare positive erfaringer med NAV og opplever de som flinke. Men jeg har jo hørt lignende historier som den Monica forteller.

Det er trist å lese at en rusmisbruker som er klar til å ta tak i livet sitt, motivert til å gjøre en endring ikke får den hjelp vedkommende trenger. Røde Kors estimerte i 2018 at en aktiv rusmisbruker koster samfunnet 1,5 millioner kroner i året.  Det er altså god samfunnsøkonomi å tilrettelegge for at rusmisbrukere kommer bort fra rushelvete.

Det skulle vært en selvfølgelighet at mennesker som søker hjelp i NAV systemet blir møtt med medmenneskelighet, forståelse og respekt.   At mennesker som søker seg til slike stillinger er mennesker som virkelig oppriktig ønsker og hjelpe andre i en håpløs situasjon.
Jeg vet at det finnes slike mennesker i NAV. Det er vondt å lese at ikke alle opplever det slik. Jeg vet at noen mennesker som søker makt søker seg til stillinger i NAV: Det er lett å utøve makt over mennesker med utfordringer i livet sitt som er avhengig av hjelp. Nav møter mennesker i ulike livskriser.  Det burde de som arbeider der ta på alvor.

Folk kan bli syke. Det kan saksbehandlere i NAV i like stor grad som alle andre. Men det skal ikke være slik at en bruker er prisgitt at den saksbehandleren de har er frisk og rask og på jobb.  Når en er borte må andre overta ansvaret for at ting blir gjort, ting som ikke kan vente til rett person er tilbake.
Hvis radiografen som skal ha nattevakt på sykehuset er syk, må noen andre ta den vakta.
Vi skal ha utrolig stort sykefravær på en røntgenavdeling før pasienter med time får utsatt timen sin. Slik burde det være i NAV og. Er en syk fikser en annen de tingene som må fikses.

Ja, jeg kunne nok skrive et engasjerende innlegg om NAV systemet. Jeg har et innlegg om min situasjon på blokka. Det er kanskje ingen kritikk av NAV, men det er et  samfunnskritisk innlegg med utgangspunkt i min egen situasjon.

Litt tilbake til gensere og varme klesplagg som ikke slutter rett under puppa. Vibbedille viser en strikkekjole med hette og strikkede tights. Yes! En sånt antrekk ville jeg gjerne hatt – men med skikkelig lang tights. Det hadde vært skikkelige koseplagg det!!
Men nei, jeg skal ikke sette meg ned og lage blogginnlegg om genser og tights maske for maske.

Doc og Dask har hatt full overhaling, en jåle-kveld med ansiktsmaske og farging av bryn.
Det burde jeg ha! Et slikt innlegg vil garantert gi klikk. 

Når jeg leser Mamma på hjul sitt blogginnlegg får jeg en klump i magen av dårlig samvittighet. Jeg skrev at “klagen” hennes var alt for lang.  Jeg håper jeg ikke har gjort henne oppgitt og bidratt til at dagen ikke var så god som den kunne ha vært. Vivian, unnskyld. Du har helt rett. Du var bedt om et tilsvar på vurderingene de har gjort om endring av tilbud. Det er klart at du da skal fortelle din versjon så tydelig og klart som du bare klarer.
Jeg bare håper de leser det du skriver.

Martine Halvs har et reklameinnlegg for podkasten sin.
Jeg har ingen podkast å reklamere for.

Kokkejævel sitt innlegg forbigår jeg i stillhet. Det er best slik.

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Eg har ennå ikkje fått den strikkekjolen og tights ut av hodet! Det er bare det diggeste eg har sett på ei stund! 😀
      Kos deg og ha en fin fredag 😀

      Vibbedille 😀

    2. Store strikkeprosjekt styrer jeg unna, og holder meg til det enkle er ofte det beste.. Jeg kjøpte en strikket genser på PM for noen år siden, nå er det nedlagt. Men den genseren er virkelig deilig å ha på. Når det kommer til NAV så sloss jeg i 12 år mot systemet. Det gikk i orden til slutt. Skal lese innlegget til Monica.
      God helg til deg.

    3. Nei det gjaldt ikke det du skrev Brit, da hadde du fått en melding 😊Ingenting med bloggen i det hele tatt, burde nok ha spesifisert det. Håper du får en strålende helg 🌷

    4. Jeg tror nok designere har en misoppfattelse av lengde på klesplagg, alt for kort bol, som slutter over navlen, og alt for lange ermer, som slutter nede ved knærne. Er det noe jeg har misforstått om anatomien mon tro? Jeg har i alle fall grublet over det der ganske mange ganger. De har kanskje fått seg en litt dårlig utdannelse de designerene 😉
      NAV: jeg har selv vært over 12 år i systemet, og kjemper fortsatt. Jeg synes helt ærlig synd på saksbehandlerne som må sitte der og forholde seg til et komplisert og trangsynt regelverk. Og noen av dem blir selv vanskelige og kyniske etterhvert. Og det kan jeg faktisk forstå, det må være svært frustrerende å jobbe i NAV. Saksbehandleren min er hyggelig og flink, men når ting skal videre, så er det bom stopp på hyggen og flinkheten på neste trinn på NAV-stigen. Da er det andre som overtar, og de er nok så høye på seg selv at de ikke engang gidder å lese alle vedleggene. For de vet best uansett.
      Ja, da fikk jeg sagt litt om det også. Unnskyld for sutringa.
      Strikking er alltid kjekt, og jeg syntes også at den kjolen var fin, kunne ønske meg den i en annen farge ♥ Men har vel nok strikkeprosjekter på gang nå, bl.a. poncho, så tenker jeg venter litt med kjolestrikk 🙂
      Fine bilder her hos deg. Likte spesielt godt det av Kvitabui ♥

      1. Det er nok noen litt oppe i NAV systemet som ikke burde ha den rollen de har.
        Jeg ville og hatt kjolen i en annen farge.
        Takk for kompliment om kjolen!
        Kvitabui er en restaurant. Den var stengt da vi var der, men en gang, kanskje neste sommer skal jeg spise ute på den uteserveringen

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg