Virker kjent

Så sto jeg der igjen da. Med begge beina godt planta i gjørma og kom ikke av flekken. Jeg fikk en følelse av dejavu. Dette hadde jeg opplevd før. Det kan du lese om her.

Jeg hadde akkurat tatt et fint, eller i grunn ganske dårlig, bilde av bekken vi nettopp passerte. Halvveis i øyekroken så jeg Gamle Gubben Grå trippe forsiktig for å unngå de største gjørmefeltene. Men er man på tur er man på tur, da driver man ikke med slik frøken-tripping. Charlie Chihuahua gikk da lekende lett over det litt gjørmete partiet, så jeg labba etter.

Og ble plutselig stående børr fast!

Jeg ropte på Gamle Gubben Grå som gikk noen meter foran sammen med Kjøteren og lurte på om ha kanskje kunne hjelpe meg litt. Og Gamle Gubben Grå trådde støttende til.

Han tok bilde av Kjerringa som forgjeves prøver å få føttene løs fra gjørma og holdt på å gå på trynet.

Og han tok bilde av Kjerringa som missmodig sitter barbeint på en fot på kanten av gjørmehullet og titter på skoen sin langt der nede i gjørmehullet.

Etterpå, når fot og sko var gjenforent, og kjerringa atter var kommet seg opp i stående stilling. Ikke noe vakkert syn. Da, da spurte jeg Gamle Gubben Grå litt forsiktig: “Da jeg sto der med gjørme til langt oppover leggene og ropte på hjelp. Du vurderte ikke om det var noe annet enn fotografering jeg trengte hjelp til?”

4 kommentarer
    1. 😀 !!!!!!!!! huff da! Reine gjørmebadet kunne blitt det der…………. godt du ikke skadet deg og at skoen var å finne 🙂 heheheh ja mannen kosa seg med fotografering han ja…………….. hehehe Artige bilder og tekst til da. Ha en fin dag!

    2. Ja det hadde vært typisk min flaks om jeg hadde ødelagt noe i tillegg. Det var for øvrig det dårlige beinet som satt hardest fast i gjørma. Det som er fullt av skruer, nagler og pinner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg