Viulveien

Leser i lokalavisa at Viulveien fra Viul til Eggemoen har store utglidninger. Det så jeg ved selvsyn da jeg var der og gikk tur for et par uker siden.  Så ille var veien at jeg valgte å kjøre om Haug / Hval da jeg skulle hjem.

Det forstår jeg at Rådmannen mener beboerne skal gjøre på permanent basis. Det å reparere veien blir i følge han alt for dyrt. Eller han mener den kan være åpen for trafikk enten oppover eller nedover. Altså enveiskjøring.  Skal du fra Viul til Eggemoen eller Jevnaker blir det noen kilometers omvei å kjøre om Hvalsmoen.

Jeg vet ikke om det føles som en rettferdig ordning for befolkningen på Viul. De betaler eiendomsskatt som alle oss andre, kan man da ikke forvente at kommunen sørger for nødvendig infrastruktur som vei?

Så store skader som den veien har fått kan jeg aldri tenke meg at dette har oppstått i år.  Dette er, antar jeg, resultatet av ganske mange år med neglisjering av nødvendig vei–veflikehold.

Er det flere av de kommunale veiene som har såpass stort vedlikeholdsetterslep at de står i fare for å bli stengt mon tro?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg