Blogg-prat…..

Jeg har lenge irritert meg over plasseringen min på bloggtopplista. Mellom 11 og 16. plass de siste ukene.
Plasseringen kunne jeg kanskje vært fornøyd med hvis ikke antall sidevisninger også viste en synkende trend.
Hva burde jeg ha skrevet om? Hvilke bloggere og hvilke innlegg er det som får klikk? Kort sagt hva og hvem burde jeg liksom holdt et øye med og enten hermet etter eller gitt en real skyllebøtte?
Enten dere liker det eller ikke, kjerringa kommer med noen betraktninger om hva som rører seg på blogg. Hva jeg burde skrevet om.

Jeg burde helt klart ha skrevet om mat.  Mat er tingen! Hele tre av bloggerne over meg på lista har matinnlegg.  Og en skriver et pre-mat-innlegg. Jeg mener når man jakter hjort med en stekespade er det vel med tanke på mat?
Lørdagsmiddagen i Drømmehuset var pølser i lompe. Jeg sier ikke mer. Alle skjønner at en ikke blir toppblogger med en slik meny.

Hører du Gamle Gubben Grå? Det er din skyld at jeg ikke er på toppen av bloggtoppen.
Du serverer ikke mat som er en toppblogger verdig!

“Begynn å føle deg verdig, verdifull og vit at du fortjener å motta det beste livet har å by på.”  skriver en av de andre toppbloggerne. Ja det er Bunny jeg sikter til.  Budskapet til Bunny er egentlig for viktig til å spøke og tulle med slik jeg gjør nå.
Men hvis jeg fortjener det beste livet har å by på, burde jeg ha fått en bedre middag enn pølser i lompe en lørdagskveld..
Ikke var det rødvin i huset heller.

Føler noe av det samme som jeg tror Allan følte da han ankom Ballangen camping. Han ble mottatt og behandlet som en helt vanlig gjest, til tross for at han er en blogger som to ganger har vært oppe på en 8. plass på topplista til blogg.no!! Sånn føler jeg meg og. Når jeg blir servert pølse i lompe en lørdagskveld til tross for at jeg har utstyrt Drømmehuset med egen kokk.

Flere av bloggerne over meg skriver om sorg og savn.  Om såre minner om mennesker og dyr som ikke er her lenger. Jeg føler med dere,
Jeg har og følt på sorg og savn den siste uka. Var i bisettelse på tirsdag. I går leste jeg dødsannonsen til enda en tidligere kollega. Denne gangen var det en kvinne som hadde levd et langt liv og sovnet inn i en alder av godt over 80 år.  Trist, men dog trist på en annen måte enn når mennesker blir revet bort midt i det travle pulserende livet.

Da jeg så dødsannonsen i lokalavisa i går gikk blikket automatisk til blyglassvinduet i spisestua. Men den gråe glassfuglen jeg en gang fikk fra denne kvinnen som nå er død står ikke i vinduskarmen lenger.  Den ble sendt til Alta for en del år siden. Til et par jeg følte med når de hadde det vanskelig, slik jeg hadde hatt det da jeg fikk glassfuglen. Du kan lese om det i innlegget Den som satser på kjærligheten har ikke tapt….
Akkurat i går skulle jeg gjerne ha latt fingrene stryke over glassfuglen og sendt noen ekstra tanker til hun som ga meg den og nå ikke er lenger.

Flere av bloggerne over meg på lista er på reise. Enten for noen dager eller for å nyte pensjonistlivet på sydligere breddegrader.
Gamle Gubben Grå maser om at vi skal ta en kjapp tur på hytta i dag. Det er litt forskjell på hotellferie i Ålesund, flytte til bolig på Kreta og tur til ei enkel hytte i Valdres med utedoen langt nede i lia.  Da tror jeg selv Ballangen camping er mer eksotisk, til tross for at den ikke har egen VIP-innsjekk.

Den eneste bloggeren over meg  på toppbloggerlista som jeg ikke har vært innom ennå er Ida Wulff. Hun viser oss hjemmegym rommet sitt. (Jeg tror det er en trappegang) Det får meg til å tenke på at jeg aldri har vist dere hjemmegymmen her i Drømmehuset. Det må det bli et innlegg om.

Da har jeg en plan. Det kommer innlegg om mat, ikke pølse i lompe. Så vil jeg lage et innlegg om dagens tur, enten den går til hytta i Valdres eller vi finner på noe annet gøy.  Og til sist men ikke minst må jeg vise dere hjemmegymmen vår!
Om alle innleggene kommer i løpet av dagen aner jeg ikke. Men nå har jeg fått noen ideer til innlegg som garantert (eller forhåpentligvis) vil gi både klikk og vandring oppover bloggtopplista.

Så følg med, dette vil du ikke gå glipp av!

4 kommentarer
    1. Pøh. Jeg skriver minst like mye som alle andre men ALLE er “over meg på listene”. Hva som interesserer leserne er en ting. Hva som er interessant å skrive om er noe annet. Dessuten er det noe med markedsføring via sosiale media som sannsynligvis også er viktig for å klatre på popularitetsstigen. Men uansett, kudos for at du skriver interessant og ikke minst fordi du ikke er politisk tapt bak et vognlass med møkk.

      1. Tusen takk! Du har en interessant blogg jeg ofte er innom, men jeg legger ikke igjen hjerter og rosende omtale i kommentarfeltet ditt.
        Og jeg skriver vel ikke nødvendigvis for å nå toppen eller oppnå flest mulig klikk. Det er mer en greie. Det viktigste for meg er å komme frem med budskapet jeg har – når jeg har noe viktig å komme med.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg