Dagen min…..

Isabell Raad er fremdeles på toppen av bloggtopplista.  Jeg har dalt ned fra en 45 til en 46 plass.  Jeg må ta grep.. Isabell vlogger fra dagen sin i Dubai.   Må jeg virkelig vlogge for å krype oppover?  Jeg prøver meg med et bildedrys fra kjerringdagen  Det er ikke sikkert alle har tid til å sitte å se en spillefilm fra hverdagen til kjerringa.  Isabell sin vlogg varte i sikkert en halv time.

Etter å ha lest litt blogg og sjekka bloggtoppen (kalles jobb, husk jeg er blogger.) Sto endelig Yngste Sønn opp, og det var på tide å begi seg på vei ut døra. Jeg tok en tur innom badet. Spraya på meg litt parfyme og dro en hårbørste noen raske grep gjennom håret. Nike parfyme. Regner med Svigermor lo godt når hun kjøpte den i julegave til meg i 2018. Nike – til den minst sportye kjerringa i mils omkrets. “Jeg husker ikke hva parfymen du bruker heter…” Vel, den heter Brit akkurat som meg. Brit fra Burbury. Burde være overkommelig å huske. Nå har jeg gått tom. Får lukte sporty til jeg finner taxfreen på vei til Gdansk i mars.

Yngste Sønn skraper effektivt vinduene rene for is mens jeg starter bilen. Klokka har så vidt passert 06.30. Jada, Høvdingen. Jeg vet jeg fikk sånn greie til å ha på vinduene i julegave, men det var Yngste Sønn som brukte bilen sist. (Dårlig unnskyldning. Jeg er ikke noe flinkere enn sønn til å slenge den over bilen).

Så gikk ferden til Tyristrand i lett snødrev. Sønn ble avlevert og jeg fortsatte i retning Drammen. Slapseføre, sludd og søppelbiler i veien. Spiller “Nytt år ny kjerring” min egen spilleliste på Spotify. Søk den gjerne opp hvis du ønsker litt ordentlig kjerringmusikk.

På YX stasjonen på Vikersund ble det frokost. Har jo kaffeavtale. I tillegg ble det rosinbolle og den obligatoriske baconpølsa.   Siden jeg har god tid før møtestart i Drammen, jobber jeg litt i bilen. Sjekker sosiale medier, kommenterer litt på fb, skriver litt blogg. (Det er jobb! Jeg er jo influenser. )

Skravler litt med gode tillitsvalgtskollegaer før dagens første møte begynner. Får litt ros for blogginnlegget  Hva gjør alle folka…….som jeg skrev her om dagen.

I dag var tema for første møte “Årlig melding”. Hvert år får helseforetakene et “Bestillerdokument” fra de regionale helseforetakene. I “Årlig melding” rapporterer man hvor vidt man har klart å levere det som ble bestilt.

Under møte fikk jeg melding fra hun andre fra Rødt i kommunestyret. Må visst på et møte i kveld.  Det er en skole hjemme på Hønefoss som må reddes.

Neste møte handlet om det nye sykehuset vi driver å bygger i Drammen. Vi tillitsvalgte og vernetjenesten må jo passe på at det blir så bra som mulig. Både for pasienter og de som skal jobbe der.

“On the road again”. Nå går turen hjemover mot Hønefoss.

Stopper på Mac Donalds for å tisse. Nei, jeg handlet ikke noe. Var så lang kø med skoleelever fra Åssiden videregående.

Vi har alle våre yndlingsbutikker. Isabell Raad har Louis Witorri og ei fransk sninke-sjappe. Jeg har Fretex.

I dag kjøpte jeg bare et gammelt bilde til 20 kroner. Tipper det er litt mindre enn Isabell svidde av i sminke-sjappa.  I veskebutikken står hun på venteliste på veska hun har lyst på. Må nok en ny tur til Dubai om ikke lenge. Isabell altså, ikke jeg. Tviler på de har Fretex i Dubai. Jeg står ikke på venteliste på Fretex, men det hender jeg venter på at prisen på enkelte godbiter skal bli redusert.

“On the road again”.

Vel tilbake i Hønebyen sveive jeg innom byens kjøpesenter. Kjøpte meg et nytt antrekk på salg og unnet meg en matbit. Som vanlig glemte jeg å fotografere maten før den var fortært. Siden jeg ikke hadde noe røntgenapparat tilgjengelig ble det ikke noe bilde av fortært mat heller.

Et aldri så lite møte.  Se denne flotte, gamle skolebygningen. Hønefoss skole.  “De tok den fineste tomta, den ved elva og bygde det fineste huset. Så ga de det til de viktigste menneskene.  De ga det til barna”   Men det var den gang da……  Nå har det gått prestisje i å legge ned skolen.  Det er trist.

På hjemveien svingte jeg innom Kiwi. Det får bli ferdigpizza til middag.

Ankom heimen 20.30. 14 timer etter at jeg dro hjemmefra.  Blogger litt, kalles arbeid, før jeg finner senga.

Isabell Raads vlogg så litt mer eksklusiv ut enn dette kjerringlivet.

 

4 kommentarer
    1. I det lange løp tror jeg du har et mye mer innholdsrikt liv enn frk. Raad. Men jeg ble virkelig litt trist over nyheten om at Hønefoss skole skal nedlegges. Hønefoss forandrer seg i det hele tatt veldig for hver gang jeg er der. Det er ikke ofte, når sant skal sies.

      1. Hønefoss skole er vedtatt nedlagt fra høsten av.
        Men det er gjort så mange saksbehandlingsfeil at det er håp om omkamp + et innbyggerinitiativ for å bevare skolen. som skole. Om saken kommer opp til ny behandling avgjøres i kommunestyret neste torsdag. Slik vi har regnet ut stemmene er det 22 for nedleggelse 21 mot. Det blir en spennende uke. Vi krysser fingrene og kjører på for fult for at den fine byskolen også skal være skole i fortsettelsen

        1. Det høres ut som det kan ligge til rette for en god omkamp. Min datter gikk der noen år på begynnelsen av 90-tallet. Så jeg har hatt min del av kakelotterier, loppemarkeder etc der. Ikke direkte knyttet til skolen, men til fritidsaktivitetene.
          Nå aner jeg ingen ting om hva slags vedlikehold som er gjort på skolen. Regner med at et så gammelt og ærverdig bygg trenger sine millioner for å framstå godt for den moderne tid. Lykke til med kampen!

    2. Jeg leser ikke frk. Raads blogg, og kommer ihvertfall ikke til å klikke på et innlegg som reklamerer for turisme i et regime hvor det fremdeles er kvinner som blir tiltalt etter å ha blitt voldtatt..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg