Det var det

Klokka er så vidt passert 12 og jeg er ferdig med alt jeg må gjøre i dag.  Jeg har gått tur med Charlie Chihuahua, vannet blomsterkrukker og inneplanter og luket og ordnet i kjøkkrnhagen.

Det blir forhåpentligvis  mye bringebær i år skal man dømme fra blomstringen. Jordbærene er fint I rute. Holder varmen og sola seg kan jeg plukke de første bærene i løpet av uka. Gulerøtter, reddiker og gressløk gror villig. Rødbeter og. Jeg tror i det minste det er rødbeter. Rødkålen er jeg litt mer usikker på, men har ikke gitt opp håpet helt.

Gamle Gubben Grå har skiftet hjul på bilen. Han skiftet alle fire før han freste av sted. Sommerdekk er kjekt mannen min. Jeg fornemmer at han var litt amper, men forsto ikke helt hva som var problemet. Det er søndag, vi har ingen planer for dagen. Hadde han ventet til litt ut på dagen hadde sikkert Yngste Sønn hjulpet han med de hjulene. Han er ikke vond å be.

Jeg spurte ikke Gamle Gubben Grå hvorfor han var så grinete. Man pleier sjelden å få gode svar på slike spørsmål.

Han dro av sted med bilen i en rasende fart så fort hjulene var på plass. Jeg satt her i kurvstolen og snakket med Høvdingen i telefonen og undret meg over hvor hsn skulle. Vel litt etter litt har det gått opp for meg. Bilen til Gamle Gubben Grå, den gamle bilen han kjøpte i fjor og elsker over alt på jord er på verksted. Derfor deler Gamle Gubben Grå og jeg på bilen  vi arvet etter Svigerfar for tiden. Jeg var borte med bilen i hele går. Gamle Gubben Grå har ikke vært I butikken siden fredag. Han er garantert tom for sigaretter! Ikke rart det ble raskt og effektivt hjulskift tidlig en søndag.  Vel, da er det nok rn langt mer rolig og avbalansert gubbe som kommer tilbake om litt.

Jeg sitter godt her i kurvstolen på trammen. Skal mulig hente meg ei bok om litt, eller ta meg en strekk på sofaen. Charlie Chihuahua sin orker under kurvstolen til Gamle Gubben Grå. Det er hulen hans på varme sommerdager. Kanskje har Gamle Gubben Grå med noen helgeaviser når han dukker opp. Eller is ig jordbær..  Is ja…. Har ikke jeg igjen noe av den derre rabarbra-slushen jeg lagde her om dagen? Det hadde vært godt nå. Jeg tror jeg sjekker fryseren. Kanskje finner jegnoemer godt. Vi blogges.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg