Drømme seg bort…..

I dag er det Tove og hennes reisebrev fra bobiltur gjennom Europa som skal gi inspirasjon til dagens innlegg. I dette reisebrevet er de i Frankrike. Bildene fra La Rochelle får fort tankene til vår siste tur til Frankrike og da spesielt til den siste dagen da vi var i Antibes før vi dro til Nice og tok flyet hjem. Bildet over er fra den dagen.

Vi leide hus i Provence gjennom jobben. En stor villa med svømmebasseng og et lite gjestehus i hagen med eget bad hvor vi installerte Svigermor. Svoger fikk sove inne i huset sammen med oss. Delte rom med Yngste Sønn.
Flotte dager. Det var i 2017. Omtrent 7 år siden i disse dager. Tiden går.

Jeg blar tilbake på bloggen for å lese om ferien vår og virkelig hente frem minnene.
Jeg var ikke en aktiv blogger den gang da. Jeg har skrevet et innlegg om turen den dagen vi skal dra. Litt bak skjemaet… Det gir en relativt god beskrivelse av hvordan livet mitt var på den tiden. Når jeg leser det i dag merker jeg meg at Gamle Gubben Grå og jeg hadde bryllupsdag den dagen innlegget er skrevet. Står ikke nevnt med et ord, men jeg tror vi husket det. Hadde det sånn innerst i hjernen et sted.  Mener ungene snakket noe om det om kvelden da det kokte litt i et fransk leiebilfirma.  Det kan du lese om i innlegget Lang dags ferd mot natt…. Det er skrevet dagen etter at vi kom hjem. Mest sannsynlig hadde jeg en intensjon om å skrive om hele ferien, men så fant jeg ikke tid til det……
Ferien i Frankrike var fin den. Minnene er mange, selv om de ikke ble skrevet ned på blogg.

Antibes var en fin by. Jeg liker den franske riviera. Når jeg skriver det , og setningen i første avsnitt i dette innlegget; vår siste tur til Frankrike kan gi inntrykk av at jeg har hatt det med å reise til Frankrike både titt og ofte. Det er ikke helt tilfelle. Jeg har vært i Frankrike 2 ganger. Den turen til Vance, som jeg refererer til over da vi var en dag i Antibes, og så var vi i Cannes påsken 2014. Leide leilighet gjennom jobben da og. De ferieboligene var virkelig et godt tilbud jeg heldigvis visste å benytte meg av mens jeg hadde sjansen.

Om ferien i Cannes er enda mindre nevnt på mail. Det eneste jeg leser er at vi har funnet frem koffertene og snart skal pakke dem. At ferien er nære forestående.
Men jeg husker Cannes og jeg. Alle ungene var med. Det var “Shopping Festival” i Cannes den påsken, noe Datteren på 23 virkelig satte pris på. Fin leilighet, bakeren rett over gata som sørget for varme croissanter til frokost. Eldste sønn som da det var hans tur til å lage middag serverte Coq au vin etter å ha vært på markedet og kjøpt inn det han trengte til måltidet selv. Yngste sønn som fikk være med oss på irsk pub, selv om han bare var 16 år….

Slik kan ei litt sliten kjerring sitte å mimre og drømme seg bort en regntung dag.  En dag setter jeg nok nesa mot Frankrike igjen, eller Italia. Jeg er vel nesten enda mer glad i Italia (Hvor jeg også bare har vært to ganger….)