Egenpleie

2023 skal bli mitt år! Var det ikke det jeg hadde som mål da jeg gikk inn i dette året? Nå er 2 måneder straks over, og så langt føles det ikke helt som om vi er helt der.

Etter som dagene blir til uker og måneder så føler jeg meg i grunn bare eldre, mer sliten og antall vondter øker. Nei, her nå det tas grep hvis dette skal bli mitt år.

Det å tro at det skal komme noen andre å riste liv i livet mitt har jeg ingen tro på. Skal man få en forandring er det som regel en selv som må ta grep.

Jeg har blitt flinkere de siste ukene til å komme meg ut på tur. Få beveget meg litt mer. Det gjør godt, både for kropp og sjel som det heter. Det finnes flere måter å restituere på enn å slumre på sofaen under pelspleddet.  Så langt i år har det vært mye slumring under pleddet mens tankene kverner litt for mye om snø, is og en kropp med stadig flere vondter. Selvmedlidenhet bidrar liksom ikke til å bedre stemningen og gjøre året til mitt år.  Så litt mindre pledd og litt mer tur gjør godt.

I går, litt inspirert av Stina og hennes beaty hacks låste jeg meg inne på badet og tok en nærmere kikk på innholdet i badeskapet og på kjerringkroppen. Kanskje det var tid for litt egenpleie også til hud og hår?

Jeg har hverken “settingspray” til å få sminken til å holde ut dagen eller krepptang for å lage havfruebølger i kjerringhåret. Ikke har jeg noe hårfarge heller. Egentlig trenger det håret mer til en klipp enn bølger og farge, men selv om jeg har neglesaks i badeskapet lot jeg den tanken fare. Jeg tror ikke gjør-det-selv-klipp vil bidra til å øke selvfølelsen å få meg til å føle meg bedre.

Det jeg derimot har i badeskapet er blant annet noen ansiktsmasker og selvbruningskremen Glød fra Sophie Elise. Riktignok har den stått der noen år. Hvorfor kan du lese om i innlegget Jeg og Sophie Elise.

Så i går tok jeg en rensende ansiktsmaske og brukte litt selvbruningskrem på kroppen. Svigermor ga meg en dagkrem til jul i 2020 og en ny krukke i 2021. Jeg er ikke flink til å bruke slikt, men har litt overraskende snart brukt opp krukka fra 2020. I går fikk ansiktet mitt litt pleie av den. Jeg hadde ikke lyst til å bruke selvbruningskrem i ansiktet i går siden jeg skulle på kommunestyremøte. Litt avslørende å bli brunere og brunere utover i møtet, og ikke helt greit for en representant fra Rødt. Vi befinner oss som kjent så langt fra de med brun ideologi som mulig.

Svigermor ga meg forresten nattkrem til jul nå i 2022. Jeg er redd den vil bli enda drøyere enn dagkremen. Ser ikke helt for meg at jeg skal huske å smøre inn ansiktet før jeg stuper til sengs.

Sminke ble lagt, og om kjerringa muligens ikke helt var som ny, var det i det minste en litt bedre utgave av kjerringa som tok turen til rådhuset i går.  Litt egenpleie når vinteren er på hell gjør godt.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Egenpleie er viktig, til en viss grad. Nå var du jammen flink. Deilig var det helt sikkert også. Jeg er ikke flink til slikt. Går i dusj, tannpuss og litt mascara. Grer håret mitt også, da. Burde ha brukt bodylotion på den tørre huden min, men det glemmer jeg/gidder jeg ikke. Bruker litt ansiktskrem om morran. Litt mer sminke når jeg skal bort. Nå vart jeg jammen inspirert til et blogginnlegg😅 Takk for tips og god fredag😀

    2. Deilig med egenpleie da, og det gjør en godt 😊

      Vel… Eh…. Jeg noen Glöd-produkter i skapet på badet. Hos meg handler det om at jeg syntes produktene jeg har var gode. Da jeg kjøpte dem var det produktene og ikke Sophie Elsie som person som var grunnen.

      Lurer meg på om jeg skal ta en ansiktsmaske i kveld jeg 😊

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei riktig god helg ❤😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg