En ny morgen…..

Til tross for at jeg ikke har pleiet bloggen på et par dager er jeg på en plass nummer 16.  På radioen synger Åge Aleksandersen “Mykje lys og mykje varme” , og som det store Åge-fan jeg er, nynner jeg med. Klokka har så vidt passert 6 og det er helt mørkt ute.

Mye lys og varme har og omsluttet en liten familie fra Alta.  Folk gleder seg sammen med familien over det lille miraklet. Det gjør jeg og!  Og selvsagt er Kokkejævel fremdeles på bloggtoppen, noe annet hadde vært overraskende.  Selv om sidevisningene også for han er synkende, er han milevis foran Isabell Raad på plass nummer to.

Alle kommer ikke med hyggelige kommentarer. Som jeg skrev om i innlegget Bare jeg ble slank ….er det alltid noen som må komme med sure oppgulp.
Noen mener sikkert at jeg ikke er den rette til å kommentere det, og muligens har jeg med mine skråblikk og innlegg om toppbloggerne innimellom tråkket på noen ømme tær.  Da beklager jeg det.  Jeg er faktisk ikke ute etter å hetse eller tråkke på tær. Jeg ønsker bare å skape debatt om temaer som for eksempel sykehus-økonomi.  (Bruk av pasient-tøy)

Det temaet jeg vil ta opp til debatt i dag med bakgrunn i Kokkejævels innlegg er  god gammeldags folkeskikk.
Et menneske har i likhet med meg ment at Kokkejævel har fått litt mye mediedekking de siste dagene.  Det bli født rundt 60.000 barn i Norge hvert år, Hvert av de barna er et stort under for deres foreldre og familier, og hver av de fødslene er “Hovedoppslag” i deres liv  gjerne i flere dager. Så at Kokkejævel skriver om det på bloggen sin, er helt forståelig.  Det hadde i grunn vært litt rart om han ikke hadde skrevet om det.
Men det er sjelden det blir hovedoppslag i flere riksdekkendemedier av en barnefødsel.
Så da Dagbladet meddelte om “Sykehusdrama” illustrert med bilde av den lille familien, hadde vedkommende fått nok og sendte Kokkejævel en melding for å klage på Dagbladets oppslag.

Det er her det med folkeskikk kommer inn.
For hvis man føler et sterkt behov for å sende en melding til en nybakt far for å skjelle han ut på grunn av en overskrift i Dagbladet, ja da blokkerer man ikke den man sender melding til hvis den personen prøver seg på en dialog.   Skjerp dere folkens, hvis dere innbyr til debatt tør å stå i debatten..  Avslutt selvsagt hvis du er tom for argumenter, eller motparten kun kommer med noe du ser på som usakligheter.  Men blokker ikke folk du selv har innledet debatt med bare fordi de har bedre argumenter enn deg.

 

 

 

 

7 kommentarer
    1. Trur ikke en gang verken kongen eller kronpris Håkon var så populær med alle lykke meldingene, som pr kåte kokkejævelen. Det går vel en grense fot alt. Han har jo måttet kontaktet alle medier selv, kan ikke skjønne noe annet.

      1. Jeg tror de fleste mediehus søkte mye på Hammerfest sykehus for å prøve å få noen fra innsiden i tale. Ansatte ber de ta kontakt med kommunikasjonsavdelingen. De har nok med pasientene, og er samtidig redd for å si noe feil. Mulig de pasientene som var igjen på sykehuset og for syke til å forflyttes heller ikke var så villige til å stå frem i media. Da er jo en blogger som blogger fra innsiden flere ganger i døgnet en kjekk kilde. Og spesielt en som ikke er direkte mediasky.
        Så det kan godt tenkes at han ikke selv har tatt kontakt med media. Jeg kan tro han på det. Men han har sikkert tillatt at de bruker bilder fra bloggen. så de må ha hatt kontakt.

    2. Folkeskikken blir borte når man setter seg ned med tastaturet. Når man slenger skit, så blokkere en motpart er det vel fordi man ikke vil ha noen diskusjon etterpå. Det kan finnes mange årsaker, kanskje private, hva vet vi. Det er småe samfunn og vedkommende er ikke ukjent, og i noen kretser blir han ikke omtalt av sine årsaker. Så om det kan gå en kule varmt, det kan jeg forstå. Ja det er dårlig gjort å blokkere.
      Om man ikke ville høre eller se alle oppslag om vedkommende så var det bare å la være å åpne mediene mener nå jeg. Så da måtte den bli en dag uten siste nytt fra andre kanter av landet.

    3. Altså, Munchausen syndrom?? Så du mener han har simulert eller gjort ungene sine syke for å få oppmeksomhet selv?
      Hvordan tør du? Hvordan våger du?
      Vet ikke helt hvem som trenger vern mot seg selv, men du går uansett langt utenpå Kokkejævel i rystende ytringen.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg