Vektreduksjon

Jeg leser jo at toppbloggere har gått både opp og ned i vekt de siste ukene, gjerne illustrert med smørpakker. Vel min vektnedgang de siste ukene kan best illustreres med treningsbukser.

Da jeg skulle starte på dette opplegget her oppe på treningsleiren måtte jeg kjøpe en hel haug med treningsklær En av de plaggene jeg hadde med meg i kofferten var en blomstrete treningstights.  Den er nydelig å ha på, og jeg forelsket meg virkelig I det plagget. Så mye likte jeg den at jeg kjøpte to nye treningstights uka etter, ensfargede og en litt annen modell.

Den blomstrete har ikke blitt brukt på et par, tre uker.  Jeg har liksom bygd meg opp en treningsgarderobe. Og for å være ærlig. Jeg brukte den tightsen da vi hadde ryggskole hvor vi videofilmet oss for å lære løfteteknikk. Jeg synes jeg selv så ut som ei litt stor blomstereng på den videoen. Bedre da med ensfarget tights.

Vel, i dag tok jeg tightsen på da jeg skulle gå av sted til trening med stor ball. For tiden er det speil-holke ute her på treningsleiren. For ikke å ramle og brekke noe bruker jeg staver når jeg går mellom bygningene her. Det var da jeg merket vektnedgangen!

For midt på den islagte plassen foran verkstedet der mange har arbeidstrening med å vaske og skru biler, kjente jeg at buksa begynte å dale mot underlaget!  Har du forsøkt å gå uanfektet av sted over en islagt plass med to staver og et par sko i hendene mens du forsøker ubemerket å holde buksa oppe under ei diger allværsjakke, type oransje soft-shell?

Vel, man må raskt ta en beslutning om man velger sikkerhet eller verdighet.  Velger man sikkerhet, å beveger seg trygt på isen og prioriterer å holde på stavene kan man risikere at buksa når bakkenivå eller i det minste henger rundt knærne før du når inngangsdøra og sikker grunn. Velger man verdighet og tar et godt grep i stavene med den ene hånda og buksa i den andre har man ikke den tryggheten stavene gir, og kan risikere å ligge rett ut på isen med mulige bruddskader som følge.

Jeg valgte selvfølgelig verdighet. Sannsynligheten for at jeg skulle falle var statistisk mindre enn sannsynligheten for at buksa skulle falle. Den hadde alt begynt på sin ferd over rumpeballene. Og heldigvis gikk det bra!

Samtidig ser jeg at underholdningsverdien for de på verkstedet kan ha vært stor. Ei relativt stor kjerring i oransje soft-shell-jakke og blomstrete tights som går med raske, bredbente skritt over islagt plass mens hun krampaktig prøver å få med seg to gåstaver, et par joggesko og samtidig har et godt grep i buksa for å holde den på plass.

Jeg er usikker på hvor mange smørpakker jegchar gått ned, men jeg har gått ned et par størrelser i treningstights.

 

12 kommentarer
    1. Eg ser det for meg, men samtidig er det jo herlig når buksene faller av 😉 Det å illustrerer vekttap i smørpakker blir veeeldig feil! Om vekta viser -6 kg f.eks så er ikkje det det samme som 12 halvkilos pakker med smør…..! Det er mye annet i de 6 kiloene som forsvant også, men det er jo klart; Vil man imponere så viser man det i smørpakker, for det er jo rent fett. Nei, en troverdig fremstilling av et vekttap er enten i form av før/etterbilder eller å levende fortelle hvordan en tights faller i bakken, sistnevnte gir et mye bedre inntrykk av et solid vekttap 🙂 Bra jobba på sååå mange måter de siste ukene <3

      Ha en strålende dag 🙂
      Vibbedille

    2. oi gratulerer dette høres jo helt fantastisk ut ,og jeg tror jeg ville gått for verdigheten jeg også :=) ellers høres det ut som att noen burde ta en tur ut med strøsand så en kan både gå trygt og holde verdigheten på samme tid,lykke til videre

    3. Bevares – skal jo en del til før en tights siger ned – imponert!
      Og enig med Vibbedille – en mye bedre illustrasjon enn smørpakker 😉

    4. Hehehe… ser det for meg😂
      Jeg kjenner følelsen også. Jeg kom temmelig breibeint fra bilen og inn her en gang, med en bærepose i hver hånd og buksa på vei nedover lårene innen jeg kom inn døra. Heldigvis hadde jeg flaks
      og underholdt ingen andre enn meg selv 😁

    5. Det var en vid tights!
      Men det er kjekt å gå ned noen kilo!
      Da har jo trening og kostholdet virket bra, eller er det mangel på baconpølser?

      1. Jeg kjøpte nok tightsen litt stor. Vektnedgang har jeg hatt lenge. Har gått ned 18 kilo de siste åra. Ny diabetesmedisin, er nok hovedgrunnen til vektreduksjon. Og så har sikkert alle mage-, hofte- og rumpeøvelsene gjort kroppen en del strammere.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg