Ja eller Nei….

Jeg har steget i gradene igjen og er nå på en 43. plass.!!  Du vet kjerringer og antrekksblogg det gir klikk, selv om kjerringa lå rett ut etter pelspleddet på sofaen etter endt arbeidsdag i går ettermiddag.
Kokkejævel er tilbake på bloggtoppen.  Selvsagt er han det.  Han fridde til Kjærest på bloggen – igjen – i går.  Det er vel et halvt års tid siden sist.
Hun svarte ja  – igjen.  Denne gangen med en tekstmelding.

Jeg vet ikke jeg, men er det bare jeg som ikke synes det er så veldig romantisk? Ja, å fri i et blogginnlegg  mener jeg. Det gjør jo at “halve Norge” vet om frieriet før du selv våkner opp og finner ut at du har blitt fridd  til.  Jeg vet at jeg hadde de samme tankene sist Kokkejævel var ute på frierier.  Det innlegget kan du lese her.  Størst av alt er kjærligheten .

Kokkejævel sto og fylte opp fiskedisken nede på jobben da meldingen fra Kjærest tikket inn på mobilen.  “Husk å kjøpe med kneippbrød og Farris, og forresten svarer jeg Ja på det der frieriet.  Men det gjorde jeg da allerede i oktober..”  Det var kanskje ikke helt sånn – men kunne ha vært.

En av mine ekser slo opp mens han fylte fiskedisken på sin arbeidsplass.  Vi hadde en liten meningsutveksling der nede i en matbutikk i Thereses gate en gang i forrige årtusen.  Dusten hadde gjort noe så utilgivelig som å prioritere jobb foran meg litt vel mye.  Når også sosialt samvær med arbeidskollegaer ble prioritert foran det å henge med meg og mine studentvenner, var jeg i grunn en ufyselig drittunge da jeg oppsøkte han på arbeidsplassen hans for å sette skapet på plass.
Vel, skapet ble satt på plass en gang for alle der nede ved frysedisken.  For mens jeg sto med tårene i øynene og freste av sinne, stablet han rolig pakker med fiskepinner og torskefilet i frysedisken og fortalte sin store kjærlighet at nå var det nok.  Nå hadde jeg gått for langt, blitt for kravstor og nå, nå var det faktisk slutt.
Gråtende og med knust hjerte forlot jeg frysedisken, fiskegrateng, fiskepinner og etterlot en person jeg var utrolig glad i i et av sine mest pinlige øyeblikk.  Tenk en kjærestekrangel med ei ildsprutende, ung og dum kjerring. En krangel som ender med at fyren slår opp med kjæresten der og da. Slår opo midt i arbeidstida med kollegaer, sjef og kunder som ufrivillig publikum.
Hvis du leser denne bloggen, unnskyld ! Den oppførselen min den gang har faktisk plaget meg en del.

Ut fra Kokkejævel sitt innlegg kan man tolke at det ikke alltid går fredelig for seg mellom han og Kjærest heller. Noe som i følge Kokkejævel skyldes at Kjærest er gravid og hormonell.  Et godt tips Kokkejævel, si aldri til en ildsprutende kvinne at hun er hormonell. Det pleier ikke å roe ned illsinte kvinnfolk.

Lykke til med bryllupsplanlegging, Kokkejævel og Kjærest!  Størst av alt er kjærligheten!

 

7 kommentarer
    1. Må jo bare si jeg beundrer denne kvinnen, altså “kjærest”.
      Hun får ukentlig, av og til daglig, smurt privatlivet sitt utover Norges mest leste blogg. Hvermansen får nærmest følge henne til sykehuset, der hun får en trist beskjed. For ikke å snakke om tragedien som rammet dem. Hennes forhold til bonusdatteren er grundig analyset, opptil flere ganger. Frieriene deles. Leserne blir nok etterhvert også oppdatert på svangerskap og fødsel, bryllup og småbarnsliv.
      Hun er vel den mest eksponerte av alle samboere/ektefeller til en norsk blogger noensinne. Og dette synes hun tydeligvis er greit. Man må bare bøye seg i hatten 😀

    2. 1. Jeg får gode, levende bilder av frysedisk med oppramsing av kritikkverdige forhold, i forrige århundre. Et Kodak Moment, vil jeg tro. Om det enn var beskjemmede detaljer involvert. Man har kommet langt når man kan avvæpne det som en god historie. 😊

      2. Er det virkelig tilfellet at noen bruker bloggen som unnskyldning for å fri? For å skape trafikk? Dette må jo være en slags forkvaklet avart av traficking ? 😂

    3. Hehe… unnskyld at jeg ler. Du følte deg nok riktig så ille den gangen. Men jeg bare ser deg for meg der du tramper inn som en illsint furie og lager skikkelig drama😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg