Julekort..

Skriver du julekort? Ikke bare sender en “God Jul” sms til hele kontaktlisten eller postlegger en julehilsen på fb, Instagram eller snap? Jeg skal love at jeg har valgt den lettvinte løsningen jeg og. Årets julekort fra oss (meg)… fra2015 beviser vel det. Og nei, det var ikke bare i 2015 det ikke har kommet julekort fra oss. Jeg skriver ikke dette for å gi deg dårlig samvittighet.

Det er utrolig koselig å få julekort. En håndskrevet hilsen, noen personlige ord som vitnet om at avsenderen har sittet og tenkt akkurat på deg.

Så i dag etter at jeg hadde gått tur med Charlie Chihuahua fylte jeg opp gløggkoppen og fant meg noen pepperkaker før jeg satte meg ned med penn og kort. Julekort hadde jeg nok av. For om jeg ikke alltid har fått skrevet julekort, har jeg ofte kjøpt kort. Intensjonen har jo vært der. Julekort går heldigvis ikke ut på dato.

Tirsdag med Charlie ja, det hadde begynt å sludde da jeg gikk av sted. Det hadde ikke jeg fått med meg så jeg hadde gode joggesko og ikke piggsko på. Merket første gleppetaket ved søppelskuret. Heldigvis kom jeg meg velberget gjennom hundelufte-turen. Om 4 måneder er det forhåpentligvis vår.

 

 

 

14 kommentarer
    1. Jeg skrev mange julekort før, men ettersom det ble færre og færre tilbake, har jeg droppet mange selv også. I fjor ringte jeg i stedet, for jeg orket ikke skrive. 😉
      Veldig koselig å få julekort, men det ser ut til at den trenden nærmer seg slutten. Mora mi skrev 150 – 200 kort hvert år i mange år. Hun fikk nok ikke så mange tilbake 🙂

    2. Koselig innlegg og det er koselig både å gi og få julekort. Jeg skrev for hånd før vi fikk barn. Etter det ble det bildejulekort med en påtrykt julehilsen fra oss. Jeg synes det å få og sende julekort i posten er en fin tradisjon 🙂 Men det er også kjekt å få julehilsen både på sms og på messenger osv. Folk gjør det som passer for dem. Det viktigste er å gi hverandre en liten oppmerksomhet på en eller annen måte. Jeg er innom bloggen din rett som det er. Ha en fin kveld! Hilsen meg som er helt fersk her på blogg.no

    3. Jeg skriver julekort – hvert eneste år – over 30 stykker…..! Får dessverre ikke så mange selv lenger, men jeg eeeelsker å skrive og sende julekort – det er en del av adventstida for meg! 🙂

    4. Skriver julekort noen få, og julebrev til en slektning langt unna. Var mye før men det dabbet av og porto er dyrt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg