Kaffebesøk

Som jeg skrev i innlegget Blank og ubrukt…hadde Barndomsvenninna og mannen hennes varslet at de ville komme innom for en kaffekopp.  Alltid koselig med besøk av hyggelige mennesker  og som dere ser på bildet ble det rå med litt å bite i og.  Mulig jeg sjelden har hjemmebakt på lur, men en Weilnacht Strudel med litt historiefortelling om tysk julekaketradisjon duger helt greit. Gamle Gubben Grå er jo halvt tysk, og denne kaka er en klassiker her I heimen.

Skravla gikk lett som sen alltid gjør når vi treffes. Her ble alt fra boligprisene i Sulitjelma til sladrekjerringene i min barndomsdal debattert. Ja  og så corona og strømprisene da. Der to eller flere mennesker samles diskuteres raskt corona og strømpriser.

Barndomsvenninna kom ikke tomhendt.  Tenk hun hadde med forsinket julegave til meg! Og vet dere hva? Jeg må være verdens mest heldige venninne  for jeg fikk det jeg ønsker meg aller mest.

Et par hjemmestrikkete raggsokker i glade farger! Er jeg ikke heldig?

Venninna mi strikker masse sokker.  Hun er sånn ordentlig flink husmor. Baker masse, strikker sokker og reparerer tøy. Dugelig kjerring, sier vi der vi kommer fra.  Jeg kjøpte to par sokker av henne i sommer, og i vinter har de to sokkeparene omtrent vekslet på åvarme føttene mine. Jeg har lenge tenkt på at jeg hadde trengt et par til.  Og da dukket hun bare opp her med et sokkepar og sier det er forsinket julegave! I tillegg til å være verdens beste venninne må hun og bære tankeleser!

Tusen  tusen takk! Gaven varmer langt mer enn bare føttene. En finere gave kunne jeg ikke fått.

 

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg