Klippe, klippe

Jeg har tenkt på det lenge. Jeg burde komme meg til frisøren snart. Håret begynner å bli litt langt både i nakken og ved ørene. Ja på toppen og.  Det har liksom blitt litt nedprioritert, har liksom hatt andre ting å tenke på.
Gamle Gubben Grå burde og hatt en klipp. Ikke det at jeg har noe i mot menn med langt hår, det er perioden midt i mellom kort og langt. Den som ser litt sånn ustelt ut jeg ikke liker.

Forresten kan jeg ikke tenke meg at Gamle Gubben Grå sparer til langt hår. Han er liksom ikke helt typen, selv om han har en fyldig manke som kunne gjort seg i en hestehale.  I motsetning til mitt tynne, pistrete hår som helt klart gjør seg best med kort nakke og kort ved øra.

I Hønefoss finnes det ikke mindre enn 27 frisørsalonger, så det burde vært fint mulig å få seg en frisørtime. Muligens og en drop-in time.

Frisørsalonger og bilforetninger, det er Hønefoss i et nøtteskall.
Jeg husker da bankfilialen i Hønengata la ned for en del år siden. Man har jo ikke behov for bankfilialer når ingen går i banken lengre. Alle har jo sin egen bank på telefon i lomma og tømmer kontoen, betaler regninger og søker om lån uten å sette sine bein i et banklokale.  Lurer i grunn på hvor mange arbeidsledige bankfunksjonærer det har blitt de siste tiåra, og hvorfor bankfunksjonærer og finansnæringa. som jo burde være en truet næring med truede arbeidsplasser fremdeles er lønnsvinnerne med større lønnsvekst enn mange andre.
Nok om det. Da bankfilialen la ned kunne lokalavisa meldte at her skulle det komme noe nytt og spennende og så kom det nok en bilbutikk…. (sukk).

 

 

 

4 kommentarer
    1. Man merker fort når man trenger frisørtime. Prøvde å spare til langt hår, det gikk ikke. Ble så lei av at håret var i veien og man så ut som en sjuske. Sendte melding til datter som er eks frisør, om en hårklipp. Da hun var ferdig med studiene kom hun å klipte meg. Føler meg som nytt menneske. Bare få deg time eller ta drop in hos frisøren.

    2. Ja, det er nok av frisørsalonger å velge mellom. Jeg pleier å klippe meg hos noen i Blomsgt. 9 i Hønefoss (New Style), – tror de er fra Latvia.

      1. Hun på torget er fra Irak, tror jeg. Aner ikke. Men hun var ikke der da jeg stakk innom. Bare broren hennes. Han klipper helst ikke damer, har jeg hørt, så jeg tar turen en annen dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg