Kloakk….

Sitter her med penn og papir og skal liksom få ned noe fornuftig om kloakk. Jepp, du leste riktig. Dagens tema er kloakk, eller nærmere bestemt kloakkavgifter.

Det er lokalavisa sin skyld. Ja, vi er venner igjen. Som lokalpolitiker kan jeg jo ikke være uvenn med lokalavisa til evig tid. Så selv om jeg var skikkelig forbanna for noen uker siden slik jeg beskrev i innlegget Jeg er skuffet, sint men aller mest trist…. har det gått over nå.

Så da lokalavisa tok kontakt i går og ville ha epostadresse for å sende meg spørsmål om kloakk var det ikke nei i min munn.

Så sitter jeg da her nå og skal forsøke å svare lesverdig på 5 spørsmål om kloakk.

Livet som lokalpolitiker har virkelig spennende utfordringer.

7 kommentarer
    1. Det er noe man bare må ha i orden! Hvis ikke så forplanter det seg til drikkevannet også…da blir det farlige greier..
      Så du – dette er viktig tema! Ja…..Du svarer nok for deg skal du se, for her inne på blogg er det jo aldri kloakk….LoL

    2. Syns jeg leste her på bloggen din at vi skulle få et innlegg om mat…. Hvis man drar den litt langt, så handler jo kloakk om mat, både etter den er laget, spist og fordøyd, så da får jeg vel være fornøyd????? 😀 😀 😀

    3. Håpar du får med at kloakkavgift er ei fast avgift som alle må betala, uavhengig av inntekt, og som svir verre dess mindre inntekt du har. Men slik er jo Høgrestaten sin politikk…
      Det offentlege bør tilby lovpålagt infrastruktur og tenester til lågast mogeleg pris, og finansiera gildet ved å skru opp inntektsskatten til dei som tenar over gjennomsnittet. Skit i “sjølvkost” – det er det uansett ingen som forstår kva betyr.

      1. Du er inne på noe der.
        Vi har bygd nytt renseanlegg. Dimensjonert for å betjene alle de som helt sikkert, kanskje kommer flyttende hit når (hvis) Ringeriksbanen blir bygd.
        Det har medført at avgiftene spesielt for de med tett tank har blitt så høy at folk med helt normal inntekt mener at de ikke har råd til å gå på do så ofte som de føler for.
        Det var de oppslagene avisa ville ha svar på noen spørsmål om.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg