Lite nytt.

Regner med at alle mine lesere sitter nå og sitrer av spenning. Hva spiste denne kjerringa til middag i går?
Svaret er enkelt. Kjøleskaprens. Vi hadde noen rester av en grønnsaksform vi hadde på mandag og noen kokte poteter fra helgen. Dette ble kastet opp i wok-panna sammen med en enslig gulrot og en pastinakk som lå i kjøleskapet. Tok og i en chili og litt stangselleri. Tror det var det meste…. ja og litt vårløk. Så andre dagen på rad med bare grønnsaker til middag. Veganer blir jeg aldri, men noen middager uten kjøtt eller fisk går helt greit.

Hva jeg skal ha til middag i dag? Jo noe pasta greier. Kjøpte i billigkroken i går. Tortelini, så må jeg lage en saus til de.

Ikke noe nytt fra Doc og Dask. Det har det jo ikke vært fra disse ukesmeny-bloggerne heller. Så lite som skjer i bloggverden for tiden.

Ikke lenge igjen til jul skriver Vibbedille i går. 13. juni. Jeg kunne minnet henne på at vi faktisk er nærmere jula som var enn jula som kommer, men lar det være. I stedet nikker jeg bifallende. For jeg startet og juleforberedelsene i går.
Eller begynte å tenke på jula da. Jeg kjøpte nemlig garn og heklenål for å hekle sånn flettet julekurv. Har hatt den i ide-permen min lenge. og hvis jeg starter nå i juni er det jo håp om at selv denne kjerringa får ferdigi det minste en liten julekurv før jula ringes inn om et halvt års tid.
Jeg har kjøpt garnet, men ikke heklet ei maske ennå, men jeg er nå i det minste i gang.

Det har heller ikke kommet noe nytt innlegg fra Vivian. Fremdeles er det bildene av de gamle lastebilene som fyller bloggen hennes.

Bunny er inspirert av meg. Eller influert, heter det vel på bloggspråket. Han har sin gjennomgang av hva de ti øvverste på bloggtopplista skriver om.
Det er to ting jeg lurer på etter å ha lest innlegget hans.
Det første er hvordan han får det siste innlegget mitt som handlet om to hunder på det tidspunktet han skrev innlegget til å handle om Rødt og en organisasjon som ønsker å stoppe islamiseringen av Norge?
Vel, Bunny kan bruke trygda si på hva han vil for meg og skrive hva han vil for meg, men konseptet hans blir muligens litt bedre hvis han faktisk oppsummerer hva bloggerne faktisk skriver om.
De andre tingen jeg lurer på etter å ha lest innlegget til Bunny er hvorfor han stopper sin oppsummering av toppbloggerne ved bloggen som ligger på tredje plass, altså han selv, Ja, han har visst hoppet over fjerde plassen og.
Litt høy på seg selv kanskje? Bunny er en flott fyr. Han får fortsette med sitt.

Spørsmålene inne hos Stina svarte jeg på her. Ikke noe nytt der heller.

Tom lager rabarbra og jordbærsyltetøy. Ser godt ut. Kanskje jeg prøver det en dag. Det bugner av rabarbra i kjøkkenhagen.

Av de 8 bloggene som ligger over min på topplista er det kun tre som har evnet å fornye seg siste døgn. Tom, Bunny og Vibbedille.  Jeg vet at det er sommer og sol, men er ikke det i grunn litt dårlig? Blogg er slik jeg ser det liksom ferskvare. Skal man fortjene en plass på topp ti, bør en kanskje klare å komme med noe nytt litt oftere enn en gang i uka.

7 kommentarer
    1. Helt klart, du er en påvirker, eller influenser. Ikke bare at noen hermer etter deg. Men kanskje det viktigste. Enkelte samfunnsrefsende bloggere har helt klart moderert sitt til tider voldsomme “angrep” på mennesker fra såkalte mena land. Og den også til tider den “voldsomme” generelle politikerforakten.

      En annen viktig sak du har bidratt med, tror jeg, er at disse bloggerne har begynt å moderere kommentarfeltet sitt, som begynte å ligne kommentarfeltet på høyreradikale nettsteder, og som strider mot Bliogg.no sine retningslinjer.
      Ingen nevnt, ingen glemt 😉

      1. Bien : Eee, influensere og TOPPBLOGGERE. Har mer en noen få 1000 sidevisninger. De går ca mellom 50 000 og oppover.

        ingen Nordke bloggere her inne, er toppblogger eller influensere de er småbloggrre.

    2. Kanskje får jeg mer lesertall hvis jeg skriver innlegg ut fra hva toppbloggere har skrevet? He he. Nei, jeg får ikke det til for jeg ikke har hodet til det:)
      Greit med oppsummering fra dere:)
      Å bruke matrester til middager blir gjort her hjemme ofte som i dag. Da blir også mye grønnsaker:)
      Ha en fin dag:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg