Lørdagskveld

Dagen ble fin, og jeg fikk gjort en god del selv om jeg fikk uventet besøk. Kaffe-latte ble det riktignok ikke, men venninnebesøk veier helt klart opp for det. Vi fikk gjort en del i hagen. Det ser ut som om det bor folk i Drømmehuset og soppsoyaen ble kokt og står nå og klarner slik at bunnfallet kan fjernes før siste oppkok i  morgen. Det tar liksom litt tid å lage denne soppsoyaen, men etter å ha prøvesmakt en dråpe i dag tror vi det er verdt det. Full oppskrift med bilder og det hele kommer når vi er helt ferdige med å lage den.

Nå sitter jeg her med rødvin og tastatur. Ikke den jeg fikk før i dag. Den tror jeg skal spares til en virkelig god biffmiddag. Det er en merlotvin, så det tror jeg blir bra. Enten det eller et måltid med viltkjøtt, og kanskje hjemmelaget soppsoya. Det kan virkelig bli et gourmet måltid.

Og ja, for de som lurer. Det har blitt en liten tur med hundene også i dag. Det er Gamle Gubben Grå som har hatt ansvaret for hundene i dag, og har gått de fleste turene og også den lange turen, men jeg ble med på kveldsrunden her oppe for litt siden.

Nå åpner Gamle Gubben Grå ostepop-posen, så nå må jeg passe på at jeg får min broderlige del.
Vi blogges!

 

4 kommentarer
    1. Ble en bra lørdag det, med besøk og gave og alt…Man kan ikke rekke alt, gadd ikke dra til byen på dagen jeg.
      Kan drikke kaffe ute en annen dag.

      1. Merloten venter på en bedre middag. I dag ble det løvbiff med pommes-frittes. Men en lettere rødvin har gått greit det og. Tok resten av den som jeg kjøpte til sopp-soyaen.
        Takk, hyggelig å høre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg