Mat…..

Hvor lenge var kjerringa i paradis?  I går kunne jeg gledestrålende endelig kommentere toppbloggerne igjen. Men i dag er det best å la det være.  Jeg ser noen er tilbake på pillekjøret. Så jeg lister meg forsiktig ned til Bunnbloggeren jeg.

Matvalører liker å ha det gøy på kjøkkenet og i innlegget fra 14. juni deler hun en oppskrift på Fiskegryte i asiatisk selskap. Jeg leser gjennom oppskrifta.  Det ser ut som en god fiskegryte med mye smak, helt etter mitt hjerte.
Her er både kokosmelk, ingefær, hvitløk, tomat og mye annet godt. Klikk deg inn på lenken og les oppskriften.
Og sånn for ordensskyls. Bildet som illustrerer dette innlegget er et arkivbilde og har ikke noe med denne fiskegryta å gjøre.

To tanker streifer meg nå jeg leser oppskriften.
Matvalører bruker lyr i gryta, men all hvit fisk kan brukes.  Men lyr. Mulig jeg tar feil, men jeg får liksom følelsen av at det er snakk om selvfisket fisk.

Den andre tanken er mer en god ide. Hun skriver at hun koker quinoa i kyllingfond i stedet fo bare i salt og vann. Det er klart det gir mer smak. Smart!!

Man skal ikke se bort fra at denne fiskegryta blir forsøkt i nær framtid.  Dette er slik mat jeg liker.

6 kommentarer
    1. Om lyr står det at det er en fisk i torskefamilien, ikke at den må være selvfisket så vidt jeg kunne se. Googlet 😁Fisk kan være ganske godt, hvis mang gjør litt ekstra med den 😊👍

    2. Takk for bloggertipset! Hun hadde mange gode tips. Det slår meg, etter hvert som den ene matbloggeren etter den andre dukker opp her, at det er så utrolig mange som er gode på å lage mat! 😊 Skulle vært en egen kategori for matbloggere sånn at det hadde vært lettere å finne dem. Men når det er sagt, maten her er rimelig ordinær. Når jeg er alene gidder jeg ikke «styre» med sånt, når studentene er hjemme så liker den ene ditt og den andre datt. Unnskyldningene står i kø 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg