Middagen vår

I innlegget Glem hulkende NRK intervju, stilige soverom og ukes-menyer Monica er på vei mot toppen. Hun fortjener det, for hun har noe viktig å siskrev jeg at jeg skulle dele middagslaginga mi med dere. Vel, jeg glemte det helt til jeg skulle til å spise. Vel, jeg rakk å knipse et bilde før jeg slukte maten.

Her i huset har vi fått en ny “hurtigmiddag” og det kan jeg takke Vibedille for.  Vel, jeg har modifisert den litt da.men det var hun som ga meg ideen i forrige uke en gang.

“Hurtigmiddag” er sånn middag du lager når du egentlig ikke har tid eller lyst til å lage mat, men er sulten. Typiske eksempel på slik mat er ferdig lasagne, pizza grandiosa, pølse i brød. Men nå altså en ny favoritt.

Hell en boks fløte i en kjele. Skru på varmen. Ta en stykk blåmuggost opp i kjelen. Når det koker heller du opp i en pakke ferdigkokt tortolini eller lignende pastatyper. Her i huset kaster vi også skinkestek eller helst baconbiter opp i kjelen. Vola middag ferdig på et kvarter eller max 20 minutter.

Løk, hvitløk, salat eller hvitløksbagetter kan du og ha ved siden eller løk, hvitløk bør du vel ha i kjelen.

 

5 kommentarer
    1. Mektig! Blåmuggost i fløte er farlig godt! Jeg har brukt det til biff en gang i tiden. Lenge siden. Men sikkert fantastisk med pasta også. Jeg ville ikke hatt behov for noe annet. Bare blåmugghimmelen og pasta! 😁

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg