Mobbende bokanmeldelse

I går ettermiddag skrev jeg en Bokanmeldelse Jeg ga kanskje ikke boka terningkast seks, men jeg slaktet den overhode ikke. I grunn  en grei anmeldelse, men muligens ikke et av mine beste innlegg.

Når det så ut på kvelden dukker opp en laaang kommentar under denne bokanmeldelsen blir jeg litt overrasket. Og da jeg leser hva Undrende skriver er det min tur til å bli undrende.

For Undrende påstår at hun har brukt helgen på å lese seg opp på diverse blogger, og har dermed funnet ut at jeg er en person som er sykelig opptatt av hvor jeg er på bloggtopplista og av å mobbe andre bloggere.

Jeg har jo levd med disse mobbebeskyldningene en stund. Men nå har jeg jo endret hele bloggkonseptet mitt. Nå mobber jeg da ingen, og bokanmeldelsen var overhode ikke negativ. Jeg har endret bloggkonseptet mitt for å gi meg selv fri fra disse forbanna beskyldningene. For hver gang noen fremstiller meg som en mobber blir jeg oppriktig trist og lei meg. Det føles så blodig urettferdig!

Undrende stopper ikke der. Hun har selvsagt googlet meg. Hun forteller at i følge Ring Blad er jeg en mobber  og hun er sjokkert over at jeg i tillegg er helsearbeider og Rødt politiker.  Så der i kommentarfeltet under en bokanmeldelse gjør Undrende det hun kan for å sverte mitt gode navn og rykte. Jeg føler avmakt og sletter kommentaren.

Man kan slette kommentarer fra kommentarfeltet, men å slette det fra hodet mitt er litt vanskeligere. Og der har den kommentaren ligget og gnagd i hele natt.

For det er mye som ikke stemmer i den kommentaren. Hvis denne Undrende har brukt helgen til å lese bloggen min, hvorfor har hun ikke begynt med de nyeste innleggene? Hvorfor er det de innleggene hvor jeg kan oppfattes som en mobber hun har klart å plukke ut? Når jeg sjekker statistikken min er i grunn få av de innleggene klikket på de siste dagene. Selvssgt kan hun ha lest alle innleggene over en lengre periode, men ville da mobbeintrykjet være det inntrykket som står igjen?

Og hvis du tar et googlsøk på meg tror jeg du kommer langt ned på lista før du kommer til den artikkelen som sto på nettavisen 12 timers tid før den forsvant i glemselen slør her på Ringerike.

Jeg kan og google.

Men først starter jeg med å sjekke hvilken mailadresse som har sendt kommentaren. Beklager Torild, men du er ikke så anonym i kommentarfeltet som du kanskje tror. For plutselig sitter jeg med et navn. Og vet du hva Torild? Det er ikke første gang du har kommentert bloggen min. Hvorfor prøver du å gi inntrykk av at det er første gang du leser den?

Jeg kan som kjent også google. Og med både for- og etternavn er det ikke noe problem å finne ut at du bor i Alta. Tilfeldigvis det samme stedet det stakkars “mobbeofferet” kommer fra.

Jeg gjenoppretter kommentaren. Den kan få stå. Så kan alle få se hvor malplassert den er.  Så kan fler enn meg undre seg over hva undrende Torild fra Alta ønsker å oppnå. Hva som egentlig ligger bak en slik kommentar.

Nei, undrende Torild fra Alta. Du får finne på noe annet enn å prøve å piske i gang en ny bloggkrig med meg.  Jeg har annet å bruke tiden min på.

 

34 kommentarer
    1. God Morgen!
      Ja hva skal man vel si?
      Det er nok en del som muligens er blitt litt brainwashed med tiden!
      Bare for å bekrefte den en gang til; DU er ingen mobber! Sånne er det med den saken 🙂
      Vibbedille 🙂

    2. Er helt enig med undrende.du har selv klart å sverte ditt gode navn og rykte.se deg selv fra utsiden..du har gjort deg til en selvutnevnte skribent som har lov å si noe om alle.DU HAR LAGT OM BLOGGEN,sier du er alt ok da? Det tar tid å gjenoppta et godt rykte,,,det er ikke gjort på en uke.ja du er stor i kjeften og en bloggmobber…håper du er mer Ydmyk virkeligheten.

        1. Man ser uansett navn/nick at det IKKE er en forfatter som har skrevet her😂Alt for mange feil i språket.

          1. Regnet ikkje med at det var forfatteren, men, kopier nicket, legg i google og les..Mulig eg er paranoid, men mye likeheter der med hva de nordpå både har ytret og sannsynlig mener…Ikkje vet eg

    3. Hmmm og God morn
      Syns ikke det her er noe greit.
      Du har blogget i maaaange år også kommer det en mann med fanskare å forsure miljøet så til di grader.
      Du er ingen mobber og har aldri vært det. Ta det til deg.
      Ønsker deg en fin fin dag
      klem fra Alta

    4. Jeg sier bare jeg. Folk er rare… og tenker ikke på deg da:) Selv om du er en herlig fargeklatt:) Ha en flott mandag og grav ned den kommentaren slik at den ikke får ødelegge mer. Klem fra meg.

    5. Jeg synes det er enkelt å se hva Torild vil med kommentaren sin.
      Hun er en av dem som trives best når det er «krig» mellom deg og Kokkejævel, og prøver her å kaste et par kubber på glørne som er igjen av bålet i håp om at det skal blusse opp igjen.
      For det er jo kjedelig når du blogger om fot og bøker, og han om oppskrifter og fjellturer😂
      Da blir det tamt, også i kommentarfeltene deres og på Kvinneguiden synes Torild.
      Ikke noe å bry seg om, men det er sikkert lettere sagt enn gjort.
      Synes det er fint at du slår et slag for litteratur, er en lesehest selv.
      Ha en fin dag, klem🥰

    6. Greit å kle av sånne kommentarer.
      Du har – såvidt jeg har lest – ikke mobbet noen. Men et kritisk blikk må toppbloggerne tåle…
      Ha en fin start på uken!

    7. Kjære Torild fra Alta. Du burde skjemmes. I si tid så va det kokkejævel sjøl som anbefalt bloggen. Da syns han det va “hysterisk morsomt” med bloggkonseptet til Kjerringtanker….

      1. For det første, kanskje du hadde godt av at ‘det har ligget å gnagd hele natta’ . Så kan du kanskje sette deg inn i hvordan de du har ironisert og harselert med , kan ha hatt det.
        Så lyver du : at det ikke var den første gang jeg har kommentert. Her forlanger jeg at du kommer opp med dato , når det har skjedd , før dagen er omme ! Har ikke visst før fredag at det var en halvgammel kjerring som skrev om sine tanker. Forøvrig første gang jeg har kommentert noe overhodet.
        Å ja, etter å ha bladd meg gjennom flere måneder med bloggen din, er det mobbeinntrykket som står igjen.
        Men stemmer det at du som blogger, kan slette alle kritiske kommentarer, å bare la de du liker stå?? Skjønner at du har noen ‘’blodfans’’. Forøvrig et ord som jeg stadig kom over i din analysering av toppbloggerne.
        Og så håper inderlig at du har andre ting å ta deg til, ellers må livet føles meningsløst.
        Hilsen Torild fra Alta

          1. Regner med at dato for den påståtte kommentaren min , kommer i løpet av dagen. Men trur du innerst inne vet at det er noe du fant på, simpelt!

        1. «Da takker jeg for meg, og lover at jeg aldri skal inn på disse bloggene igjen.»

          Undrende : dette er fra ditt tidligere innlegg. Kunne du vennligst være brydd med å holde løftene du gir ???

        2. Undrende: Her har du en kommentar med dato og klokkeslett fra Kokkejævel på Kjerringtankers blogg. Du overså kanskje denne kommentaren da du bladde deg gjennom bloggen:

          Kokkejævel
          12.10.2019, KL. 19:58
          Jeg skjønner at det er litt kjedelig å skrive om meg dag etter dag, men du må IKKE være redd for å gi meg skikkelig inn! Ikke tenk på at jeg anbefalte bloggen din. Det var det en grunn til. Peis på!

        3. Ehh.. Bare sånn kort innpå her:.. Når- og hvordan ble hvilken aldersgruppe man tilhører relevant i forbindelse med dette her!?
          Er det sånn å forstå at det er noen spesielle aldersbegrensninger (sånn ca halvveis ut i livet) for å kunne uttale seg offentlig, -for å kunne uttale seg offentlig i negative ordlag, eller hva??..

    8. At de gidder. Og hva ønsker Torild og oppnå?
      Tenk å sitte å spy ut av seg så mye usannheter og ræl.

        1. Enig med deg, en plan med dette.
          Og gjort seg mye flid med å skulle fremstå som ei novise i bloggverden og kommentarfeltet. Litt som å skyte seg selv i beinet det der…
          Ha en fin dag, la deg oppvarte 😊

    9. Enig meg deg i at bokanmeldelsen var fin! Men gjør ikke du nå det samme som Kokkejævel gjorde for en tid tilbake med kvinnen fra Alta? Du og mange andre i kommentarfeltet mente at det var dårlig gjort av han å henge ut kvinnen på den måten han gjorde. Nå går jo du enda lenger. Du opplyser jo ikke bare at hun kommer fra Alta, men også at hun heter Torhild og bor i nærheten av Kokkejævel. Altså ikke særlig anonymisert. Og er det sånn her at folk som skriver under nickname allikevel kan bli utlevert med navn og «adresse»? Ellers så er jeg enig med deg i at det var dårlig gjort å skrive en sånn kommentar under en god bokanmeldelse.

      1. I utgangspunktet enig!
        Men mobbeofferet i Alta ble jo kvitt sin plageånd, så det fungerer åpenbart!😂

      2. Nå står det jo ikke mer enn Torhild fra Alta. Det er vel ikke helt entydig, da.
        Kokkejævel beskyldte den damen for en del verre ting, påpekte hva hun jobbet med og hvem som var arbeidsgiver – og viste vel også bittelitt av facebookprofilen hennes,- det ble (visstnok) veldig tydelig hvem det var.

        1. Stemmer det. Kokken la ut et så dårlig sladdet bilde av Facebook/messenger-profilen hennes at man lett så både fullt navn og bilde. Han opplyste også om at hun var ansatt i Alta kommune, der hun jobber med brukere med særskilte behov. Så hun ble godt identifisert kan man si🙈 Hun skulle vel også anmeldes til politiet…🤣

    10. Altså… hva i helsike er det som skal til før du tar for deg min blogg..en sambygdings blogg.. en blogg som trenger dyttes opp i toppen kanskje ene og alene fordi den er kjemisk fri for struttende kroppsdeler og annet kroppslig fjas…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg