Morgentanker

Nå starter den fine tida. Planter våkner til livet og i vinduskarmen spirer og gror det. I går oppdaget jeg at valmuepionene (eller var det pionvalmuer?) begynner å spire i vinduskarmen, og det blir virkelig mange planter. Spennende.
Spennende er det og at en ny arbeidsdag venter.
Sola skinner og akkurat nå er livet ganske så bra. Klar for innsats på jobb nå so forhåpentligvis alle tilganger er på plass så jeg liksom kan begynne for fullt.

Hva vi skal ha til middag i dag aner jeg ikke, men det får bli Gamle Gubbe Grå sitt problem. Og jeg skal ikke mase på han om å ta sunne matgrep. Maten blir nok laget fra bunnen samme hva det blir.

Får se hva jeg orker etter jobb, men været nå lokker til en aldri så liten gåtur. Sikkert sunnere enn å flate ut på sofaen.

Men la oss glemme small-talk og koselig morgenpludring. Vivian forteller om nok en bruker som blir overkjørt av sin kommune. Nok et eksempel på at kommunens ansatte tar beslutninger over hode på brukerne uten å informere eller involvere dem. Hvor vanskelig er det å forstå ordet brukermedvirkning? Hvor vanskelig er det å få den medvirkningen ut i praksis, og ikke bare la det bli fine ord på glansa papir?

Bloggtoppen førte ikke til de helt store refleksjonene i dag. Jo, jeg kunne selvsagt sagt mer om brukermedvirkning og overkjøring av brukere – for det har jeg en del tanker om. Men lar det være i dag.
Disse få linjene jeg nå har skrevet har bragt meg fra min 12. plass på bloggtopplista og helt opp til førsteplassen.
Da er det bare å melde at Tomatsuppe med pølsebiter er det som ga flest klikk på blogg i dag.
Kjenner jeg ble litt mer spent på hva jeg får til middag.

 

.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg