Overdose frisk luft…..

Noen må snakke hardt til Gamle Gubben Grå. Når jeg våknet klokka 05.30 i dag og gikk opp for å tisse var han alt oppe.  Satt i stua og leste bok.  Siden dette er en fyr som så lenge jeg har kjent han har vært utrolig god til å sove alt for langt ut over morgenen er det virkelig overraskende at jeg til stadighet finner han oppe i disse tidlige morgentimene.  Jeg setter meg ned i lenestolen i stua og spør om det er noe som plager han siden han ikke får sove.  Nei, han får bare ikke sove. Ikke hadde jeg snorka heller.

En grusom tanke slår ned i meg. Kanskje Gamle Gubben Grå rett og slett begynner å bli gammel!!!! Jeg vet jo at gamle mennesker gjerne våkner tidlig.
Så ubarmhjertig er jeg at jeg lanserer den teorien før klokka 6 en søndag morgen.

Men Gamle Gubben Grå fnyser bare av slikt snakk. Han tror heller at det kommer av en overdose med frisk luft. Overdose frisk luft??? Jeg ser ut som et spørsmålstegn.  Vel gikk vi en times tur på Røsholmstranda i går, men den turen kan da ikke gi noen en overdose frisk luft?
“Ja, jeg måtte jo løpe etter Charlie Chihuahua i går kveld.” sier Gamle Gubben Grå forklarende.
Jeg slapp Charlie Chihuahua ut i hagen i går så han kunne få tisset før vi gikk og la oss.  Noen luftet hund på utsiden av gjerdet, og som den vakthunden Charlie er så kom han seg under gjerdet og forsvant bjeffende oppover veien etter den hunden. Gamle Gubben Grå tok bannende på seg  støvler og jakke og gikk etter.  Men siden Charlie er ei skikkelig pyse, sto han bare noen meter oppe i veien og bjeffet på hunden som forsvant oppover veien.  Gamle Gubben Grå var ute i maks fem minutter.  Jeg tviler på at det kvalifiserer til å snakke høyt om “overdose av frisk luft”.

Jeg starter dagen på en god måte, med en skikkelig god og lang latter.  Overdose frisk luft.  Jeg tror at i dag må Gamle Gubben Grå virkelig få overdose frisk luft. Men det haster ikke før det lysner av dag

 

5 kommentarer
    1. Så god tone tidlig på morgenen, fin start på dagen.
      God tur med mye luft til dere begge to. Blir nok tur idag her også!

    2. Ha-ha, ja jeg fikk også en overdose frisk luft tror jeg 😀 Men som til kl 6 likevel, det er LENGE til å være meg tydeligvis…Jeg er blitt gammel altså, våkner ofte kl 5. Så deilig at dere fikk dere en tur i går, og planen er i dag også skjønner jeg. Det er jo meldt sol 🙂 Kose deg masse på tur! Eller hvor du velger å kose deg 🙂

    3. I dag sto jeg opp klokka 10. Det er en time tidligere enn jeg bruker. Så ikke kom her med at gamle folk står opp tidlig!! 😜 Diskusjoner unngås til etter klokken 16. Da er formen varmet opp og god. Slående argumenter er enklere å få inn da.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg