Perlekos

Jeg kjøpte meg et perlesett i dag. Det kan du lese om i innlegget perlerier.    Og jammen var det gøy. Gamle Gubben Grå har og begynt å bli en skikkelig blogg-partner og tok uoppfordret bilde av meg der jeg sitter å sorterer perler. For de kom desverre ikke i ferdig sorterte poser slik jeg hadde trodd.

Jeg fant frem krukker og glass, men det var utrolig mange forskjellige farger så jeg måtte ut på handletur for å få et bedre system. Masse små boker til å fryse ned bær i ble innkjøpt.

Da jeg satt og perlet etter middag satte Yngste Sønn seg ned sammen med meg. Han mente det var noe meditativt med å sortere perler for meg så jeg kunne konsentrere meg om selve perlingen. Kjempekjekt, perlingen gikk mye fortere, og vi kunne sitte å småprate sammen.

To stykk ugler var resultatet av denne første kvelden. Nå skal de bare strykes og så skal jeg starte med å perle den store ugla.

16 kommentarer

Siste innlegg