Pynte opp gårdsplass

I går kveld tok jeg dere med på Hagevandring….inspirert av en blogg om en kjøkkenhage tidligere i uke. Fornøyd av og ha holdt ord og vist dere hagen vå uten å avfotografere brennesle, skvallerkål eller annet rot kunne jeg gå til sengs med god samvittighet.

Så hva våkner jeg til i dag?  Hvilke utfordring ligger og venter hos dagens Bunnblogger?
Jo Huset på landet viser frem gårdsplassen sin (Det nyeste innlegget om lengsel etter sol og sommer har jeg kommentert før)
Jeg har sansen for interiørstilen og mange av løsningene til Huset på landet. Men gårdsplassen vår er ikke slik at jeg bare kan løpe ut og ta flotte, inspirerende bilder av den heller. Også der ser det litt annerledes ut enn jeg egentlig ønsker.

Hage er så mangt starter Huset på landet blogginnlegget sitt med.  Jeg er hjertens enig.  Jeg har opplevd alt fra leilighet med bare terrasse, rekkehus hage, stor hage og nå “En hage som ikke er større en at selv Brit (altså meg)  bør kunne klare å holde den i orden.” som Svigermor så flott uttalte det første gang hun var på besøk i Drømmehuset.  Enkelte ganger ønsker jeg meg tilbake til den leiligheten….

Selv om tomta vår bare er på rundt et mål, krever det både en mann og en kvinne for å  holde også denne hagen i orden. Og vi klarer slettes ikke alltid å komme igjennom alt vi ønsker på en sesong.  Har helt sikket noe å gjøre med prioriteringer.

Det jeg prøve desperat på er at der hvor gjester går og der vi oppholder oss, der skal det være hyggelig og i orden. Dessverre har Gamle gubben Grå og jeg forskjellig definisjon på hva som er “hyggelig og i orden”

Langs garasjeveggen har Huset på landet laget et hagemiljø med blant annet tømmerstubber, melkespann, en gammel oljetønne og gamle sinkbaljer, leser jeg på bloggen. Og det ser både fint og koselig ut.
Litt mer usikker på hvordan jeg skal definere hagemiljøet ved vår garasjevegg…  Kan det være et hagemiljø med trestubber, plasttønner og presseninger?

Og mens Huset på landet forteller at levende innslag der er blomster, jordbær, og noen urter, kan jeg skryte av at det levende innslaget stort sett består av skvallerkål, og at det er nok av den…

Ikke har jeg en værbitt høvelbenk heller, selv om de er stilige.  Jeg liker sånne stilleben med gamle ting, krukker, potter og planter.  Og ja, jeg har nok hatt noen opp gjennom årene.  Men i år er det litt skralt.

Vel, i løpet av kort tid skal jeg vise dere her på bloggen at også jeg kan skape et slikt hagemiljø, selv om jeg er usikker på om det blir akkurat ved garasjeveggen.

6 kommentarer
    1. Om det er altfor ryddig så kan man risikere å ha kastet det man trenger, og her var det mange ting det er praktisk å ha. 🙂 Jeg har maken til den grønne vogna, og både pallekarm og netting er kjekt å ha til hagen. Her har vi ei plasttønne vi fyller med vann for å vanne med der hageslangen ikke rekker (må flyttes med traktor) 🙂 Blir spennende å se prosjektet ditt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg