Redda av Covid …..

Noen av dere husker kanskje at jeg Kjørte 33 mil for å sprette rundt på en ball. her på mandag. Etter det har jeg som kjent hatt permisjon fra treningsleiren for å delta på Norsk Radiografforbund sitt landsmøte. I dag er landsmøte og permisjonen over, og planen var å reise opp til treningsleiren i kveld. Ta de to øktene som står på programmet i morgen fredag,og så kjøre hjem. Igjen i morgen. Altså nye 33 mil på under et døgn.

I mitt stille sinn begynte jeg så smått på å leke med tanken om å skulke den halve dagen. Sliten etter landsmøte hadde det vært godt å krasje hjemme i kveld. Men det fristet ikke med en ny slik maratonkjøring som påmandac hellet. Det er slitsomt, og en får liksom  ikke den helt store e ergre  til å yte maks i treningsøktene.

I går da jeg kom fra landsmøtemiddagen hadde jeg fått en melding som gjorde meg så hoppende glad at jeg tok et par dansetrinn på hotellrommet.  Meldingen var fra treningsleiren og var sendt klokka 22 32 i går.

Hei! Elverum kommune har innført Covid-tiltak på gult nivå. Ledelsen har derfor besluttet at vi dessverre må permittere pasientene resten av uka. Vi må derfor be dere reise hjem i kveld eller i morgen tidlig.

Altså overhode ingen grunn til å reise oppover til treningsleiren før tidligst søndag.  Det føles helt greit akkurat nå.  Sjelden Covid tiltak har gjort meg så glad.

 

8 kommentarer
    1. Da ble du bønnhørt. Vi dro i morges for å ta 3 vaksinedose. Time hadde vi fått. Da vi kom fram fikk vi høre at vi var satt opp 2 uker for tidlig, og ny time 26. Da er det minst gått 6 mnd. Vel, bestilte meg time for influensavaksine i neste uke. Nyt fridagene og lade batteriene!

    2. Akkurat dette tenkte jeg på i dag, skal denne kjerringa opp der igjen for bare en dag?
      Jeg hadde ikke giddet! Men nå ble du jo fritatt. Trist med Covid, men der er jo der. Den ble vi aldri kvitt!

    3. Har vært mye smitte her i Elverum nå. Helt ned på småavdelinger i barnehage. Å tror nesten det skal et lite mirakel til om tiltakene letter innen søndag.
      Nyt helga hjemme, med beina høyt, ei god bok og dine kjære 🙂

      1. Jeg synes det er rart om man letter betraktelig på smittetiltakene allerede etter så få dager.
        Men vi får se. Litt dumt at den spennende boka jeg driver og eser er på Elverum…. Mn jeg ar jo flere bøker

    4. Du kunne nok ha droppet det med god samvittighet uansett, for tror de ville skjønt at en slik kjøretur for bare noen timers trening ikke hadde vært så greit. Håper du får fortsette til uka, så de ikke stenger helt. Skummelt at vaksinen ikke hindrer smitte.

      1. Vi få se hva som skjer til uka. Tror de har bestemt at skolene på Elverum skal ha gult nivå ut neste uke. Jeg tipper de stenger neste uke og, men vi skulle få sms i dag om hva som skjer til uka.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg