Regnbuen

Som en oppfølger til forrige innlegg hvor jeg fortalte at man kan bli homofil av å gå med joggebukse vil jeg nå sette søkelyset på den snik-homofilisering fylkestinget i Troms og Finnmark driver med.

Har du sett noe så vederstyggelig som skolesekken over? Den har fylkestinget i Troms og Finnmark besluttet å gi til alle førsteklassinger. Ja jeg regner med at du er like sjokkert som meg. Hvordan skal det gå med våre uskyldige små hvis de skulle være nødt til å gå til skolen med en trekant med regnbuefarger på ransellokket? Alle skjønner jo at det kommer til å ende med fortapelse. De kommer til å bli homofile alle som en!

Jeg synes fyren med joggebuksa i det forrige innlegget var rimelig på bærtur, men dama fra Alta Krf er nok på en lengre vandring enn en liten bærtur. Snakk om å være langt ute på Finnmarksvidda!

Tenkte jeg kunne opplyse Krf dama om at i følge Første mosebok, satte Gud regnbuen på himmelen som tegn på forsoning og at pakten mellom seg og «alt kjøtt og blod på jorden» var gjenopprettet etter syndfloden.

Et tegn om den pakten blir altså for sterk kost for denne politikeren som selvsagt hevder at hun snakker “på vegne av fler.”  Regnbue har i kristen tradisjon blitt et fredssymbol som står Guds omsorg for alt det skapte. Men forsoning og omsorg er altså ikke verdier denne politikeren fra partiet med et hjerte i partilogoen  identifiserer seg med? Vel, jeg tror ikke symboler har så stor makt. Jeg for eksempel kommer nok ikke å melde meg inn i Krf selv om jeg drikker rødvinen min fra et rødvinsglass med hjerter på.

Regnbueflagget  ble tatt i bruk av homobevegelsen på 1970-tallet og symboliserer mangfold, variasjon, samhold og fellesskap.  Verdier jeg mener burde harmonisere rimelig godt med de kristne verdier, men tydeligvis ikke i Alta Krf. Men selv om man skulle være uenig i disse verdiene så har altså regnbuen en langt lengre tradisjon som et kristent symbol.

At dama er så homofob at hun tror barn i 6 års alderen automatisk tenker på homofili når de ser noen fargerike striper i en trekant, et vel noe psykologvenninna sikkert kunne sagt noe interessant om. Men hvis de skulle gjøre det  hva så?

 

17 kommentarer
        1. Enig med Bunny – det kunne vært en fin ordentlig regnbue på sekken!
          Synes fremdeles denne sekken er stygg, ironi eller ikke 🙂

    1. Jeg er enig med deg, men splittet samtidig, jeg skjønner ikke hvorfor homosymbolet skal på barn. De bryr seg ikke, selvfølgelig, men de får nok med seg hva de voksne sier. Barn liker regnbuen, da kunne de hatt en regnbue på sekken, altså en bue med regnbuens 7 farger, ikke en trekant (symbol for homofile) og de 6 pride-fargene.

    2. De sekkene der kommer sikkert til å bli verdt mange penger om noen år, så jeg håper foreldrene tar vare på dem. Siden det ble så stor diskusjon rundt dem blir de neppe produsert slik til neste år.😅

    3. Jeg tror poenget med denne sekken i hovedsak er å sees der oppe i mørket. Lett å bli påkjørt når det et mørkt døgnet rundt mm yr av året. Jeg har erfart, har bodd der. Regnbuen får vanskelig plass i en trekant som er der for å si som påbud: senk farten. Da må den inn i en trekant -form. Tror ikke det er tenkt mye annet rundt dette? Senk farten for våre barn som kommer i “flere farger”. Så enkelt tenker jeg da 😉

    4. Barn av regnbuen av Lillebjørn Nilsen er det jeg tenker på når jeg ser denne sekken. 😊Men enig i at regnbuen kunne vært nettopp buet, altså. Kanskje det er snakk om kostnader ved produksjon, størrelse og plassering som gjør at det blir en trekant? Trekanten gir meg assosiasjoner til et trafikkskilt.🤔

    5. Jeg trodde egentlig at trekanten skulle være et slags vanlig fareskilt med en liten vri … se opp for barn langs veien. Regnbuefargene er overalt, så de bryr vel ingen seg egentlig om, bortsett fra at mange unger syns de er fine. Jeg husker når Teletubies kom, da var det mange som hengte seg opp i at en av dem var lilla og hadde håndveske. «Snikinnføring» av homosympati overfor ungene. Så sprøtt!! Akkurat som om fireåringen la merke til det 🙄
      Ang sekkene ..
      Nå slipper jo foreldre å gå ut og kjøpe dritdyre sekker, selvom mange syns det er gøy med ny sekk og pennal til førsteklassingen, meg selv inkludert for noen år siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg