Snøengel

I innlegget Søndag.. skrev jeg om det å lage engler I snøen, og at det er en aktivitet jeg har lyst til å ta opp igjen nå som jeg har blitt så sprek. Eller kanskje ikke så veldig sprek, men jeg har i det minste blitt sprekere og funnet ut hvordan jeg skal komme meg opp igjen fra horisontalen på bakken.

Solliv som er en fornuftig dame mente at jeg kanskje burde bruke den rene hvite snøen til tepperens i stedet. Eller muligens i tillegg til snøengler. Hun virket absolutt ikke negativ til den ideen.  Så I innlegget Hva ville du valgt? spurte jeg leserne mine om hva de ville ha valgt. Tepperens eller snøengler.  Svaret var entydig. Alle valgte engler.

Selv om noen hevdet at man ikke kunne velge vekk husarbeid til fordel for husarbeid. Vel, i dag er det søndag. Da jeg gikk på søndagsskolen lærte jeg at søndag var hviledag, og hviledagen skal man holde hellig. Jeg er sikker på at samtlige av mine tidligere søndagsskolelærere ville mene at engler hører mer hjemme på en søndag enn tepperens. Klart man kan velge vrkk husarbeid til fordel for engler på en søndag!

Gamle Gubben Grå, Charlie Chihuahua og jeg har vært ute å gått søndagstur. 4 km, og selv om gradestokken viste bare noen få kuldegrader var det surt. Planen min var at jeg skulle legge meg på plena og lage en snøengel når vi kom tilbake til Drømmehuset.  Så kunne jeg gå inn til sofa, pelspledd og et sprakende peisbål etterpå.

Og som dere ser av bildet over lagde jeg snøengel! En lubben og fin snøengel.

Det fristet ikke å legge seg ned da jeg sto ute på plena med snø langt oppover leggene. En ting er selve englelaginga. Sprelle litt med beina og veive med armene burde gå greit. Det var det å komme seg ned og opp igjen. Vi bor midt i et boligfelt. Veien går rett forbi hagen uten noen beskyttende hekk.  Det er ikke så mye trafikk eller då mange dom går forbi, men det er noen. Det et og flere eiendommer som har fritt innsyn til vår lille hageflekk. Ville jeg gi naboene den formen for underholdning? Eller enda verre, risikere at en velmenende nabo ringte 113. Hvis denne kjerringa velter seg overende i snøhaugen er  vel slag eller lårhalsbrudd en mer sannsynlig grunn enn behovet for å lage engler?

Så jeg feiga ut!

Jeg gikk opp på trammen. Der fikk jeg hjelp av denne lille karen til å lage snøengel så jeg kunne dele bilde på blogg.

 

 

9 kommentarer
    1. Snøengel ble det. 👍 Husker det største problemet etter veiving med armer og bein, var å komme opp igjen uten at engelen ble ødelagt. Vanskelig nok i en alder av 12 liksom, så litt usikker på om jeg hadde klart å få en pen engel idag. 😅

    2. Å, jeg som trodde du hadde lagd snøengel sjøl☺
      Vel, du lagde den jo sjøl men brukte andre 😁
      Koselig å lage snøengel. Jeg lagde en utenfor borettslaget like etter jeg flyttet hit, og mannen min trodde jeg var gal ☺
      Og det har han jo rett i 😂 Litt gal må man være.
      Lagde snøengel i jula, men denne gangen i skogen for meg selv ved Huset 🙂
      Blitt litt værre å komme meg opp men det går 😄
      Koselig innlegg!
      Forresten, søndag var alltid hviledag i min barndom 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg