Spørsmålsrunde

I går ble jeg endelig ferdig med innlegget

10 ting jeg vil gjøre i juni som jeg har lovet dere lenge. I dag er turen kommet til spørsmålsrunde. Stina hadde det på bbloggen sin for noen dager siden, og jeg har jo lovet at dere skal få kjerringas svar på Stina sine spørsmål. Det dere lurer på om en toppblogger er vel omtrent det samme som dere lurer på om en annen toppblogger.

Planlegger du å amme?

Nei, jeg har ingen planer om å begynne å amme. Barna mine er 26, 28 og 32. Tror ikke det ville bli populært om jeg hentet frem hengepuppene og bød på lunsj.

Tips til en bra solkrem?

Har ikke peiling. Spør på apoteket.

Hvor mange barn vil dere ha?

Livet har lært meg at det er ikke noe man bare kan ta å bestemme. Jeg har født 5 barn. Kun 3 lever i dag.  Så hvor mange barn jeg gjerne ville hatt og hvor mange jeg i realiteten fikk er forskjellig.

Er det noe du gruer deg til ved graviditet?

Jeg har som sagt en mengde ganger tidligere ingen ønsker, planer eller forhåpninger om å bli gravid. De svangerskapet jeg har hatt har vært enkle, så graviditeten hadde jeg vel ikke gruet meg så for. Men det å starte med småbarn igjen i en alder av 57, nei takk. Det frister overhode ikke.

Hvor er den grønne kjolen fra?

Jeg kjøpte en grønn kjole på Fretex I vinter. Kan ikke se at jeg har tatt bilde av den. …

Hvilken øyekrem bruker du?

Bruker ikke øyekrem. Når jeg leser meg opp for å finne ut om det er noe jeg burde begynne med finner jeg ut at i følge mange eksperter er faktisk svaret NEI! Noen mener det er et salgstriks, og at et godt serum er minst like bra. Stort sett er alle enige om at tunge og veldig aktive kremer kan være for mye for øynene. De mener gjerne også at kremer som ikke kan brukes rundt øynene heller ikke burde brukes på resten av ansiktet. Så jeg kommer ikke til å ile av sted for å kjøpe det produktet.

Hvor høy er du?

175 cm.

Hvordan visste du at Gamle Gubben Grå var den du ville være med for alltid? Og hvordan holder dere forholdet deres sunt?

I motsetning til Gamle Gubben Grå som raskt visste at vi skulle være sammen “til Dovre faller” så kan jeg vel ikke si hvorfor det ble oss to. Vi ble kjærester, jeg ble gravid, livet skjedde.

Når det er sagt har jeg alltid håpt at vi ville klare å bli gamle sammen. Så vi har vel begge hatt som mål å få forholdet til å vare. Kanskje det er hemmeligheten? Ha som mål at det skal vare, og være klar over at livet består av flest hverdager.

Om forholdet vårt til enhver tid har blitt betegnet som sunt er jeg usikker på, men direkte helseskadelig har der ikke vært.

Litt humor og noen friske diskusjoner, så går det seg som regel til. Det meste kan løses med litt godvilje og en kopp  kaffe. Etter 30 år Sammen så regner jeg med at vi holder sammen noen år til.

Hvor er de raske solbrillene fra?

Hvilke solbriller?

Hvordan er formen nå? Er du fortsatt influensasyk?

Influensa? Nei det har jeg vel ikke hatt på årevis. Formen er grei, men jeg merker at jeg har hatt en del aktive dager. Skal bli godt med fri i morgen.

Hvor bor du?

Jeg bor på Vågård, rett utenfor Hønefoss.

Har du tulipaner i hagen? Kommer de år etter år? Og hvilke andre blomster anbefaler du i staudebedet?

Jeg har tulipaner i hagen,men i år har det kommet mange blader, men ingen blomster. Litt rart. Tulipaner kommer igjen, men jeg pleier å supplere med noen nye løk hver høst. Håper å få et bugnende tulipaner etter hvert.

Hvis du hadde sett det bedet jeg kaller staudebedet mitt hadde du kanskje ikke spurt meg om råd. Det jeg synes er mest vellykket i hagen vår er alle prydbuskene. Sats på det hvis du vil ha en imponerende hage uten for mye jobb.

Kan du vise oss at du strikker en genser fra start til slutt?

Å se en genser bli strikket minutt for minutt…. Da snakker vi om skikkelig saaaakte-TV. Å se meg strikke en genser… sett av ett år. Fremdeles lyst til at jeg skal filme prosjektet?

Hvordan klarer du å holde deg så positiv ved negativ graviditetstest?

Forstår ikke spørsmålet. Eller for å si det på en annen måte: Jeg tror du ikke helt begriper at du snakker til ei kjerring på 57 år.

Hvor lenge har dere prøvd å bli gravide? Tips til hva som kan hjelpe for å bli det?

Se uttalige svar over om meg og eventuelt graviditet. Når det er sagt har jeg jo gjennomgått 5 svangerskap, så noen tips for å bli gravid kan jeg jo komme med. Ikke stress så veldig med eggløsing, mensen og stress. Ha sex når dere føler for det og ikke etter et skjema.  Jeg mener folk har klart å bli gravide i uminnelige tider, uten all verdens teknologi.

Hvordan lærte du å strikke? Hvordan begynte du? Har så lyst til å lære meg! Du ser så flink ut!

Vi lærte å strikke på skolen og hjemme.

Hva skjer hvis man glemmer en testdag med clearblue helt i starten av testperioden?

Da kommer du ikke til å bli gravid de neste femti åra.

Tulla!

Jeg tror det går helt fint. Mulig Clear Blue tjener litt mindre penger, men også det tror jeg de skulle overleve.

Omg, hvor er kjolen fra?

Denne skjortekjolen er kjøpt på Kap-ahl.

Hvordan går det med basseng planene dere hadde for mange år siden?

Har vel aldri hatt basseng-planer. Drømmer derimot….

Hvorfor var det du ville begynne å strikke? Du har blitt veldig flink!

Jeg er ikke flink! Men som sagt da jeg var ung lærte alle å strikke.

Skal du lage strikkeoppskrifter til barn?

H is jeg noen gang skal bli bestemor kommer jeg garantert til å strikke til babyen. Det ville nok og få fart på strikkepinner mine. Men å designe strikkeoppskrifter til barn kommer jeg aldri til å gjøre. Det er en utrolig stor jobb. Husk du må regne ut antall maser, øvinger osv for alle størrelser.

 

7 kommentarer

Siste innlegg