Travle dager

Først må jeg vel fortelle at vi spiste burgere til middag i går. Henta på Circle K. Yngste Sønn spanderte. Vi hadde hatt en lang dag alle sammen, og det var først rundt klokka 20 noen av oss hadde tid til å begynne å tenke på hva vi skulle ha til middag.
Nei, jeg tok ikke bilde til bloggen. Det er vel ikke en burger fra bensinstasjon man skryter av på blogg.

Jeg burde nok heller ha tatt bilde av lunsjen min. Kommunestyresalen pusses opp for tiden så vi har kommunestyremøtene på Klækken Hotell. Det betyr at i går var det hotellunsj på kjerringa. Den kyllingfileten med rotgrønnsaksrøsti og noen andre grønnsaksgreier var bare helt nydelig. Lenge siden jeg har smakt noe så godt.  Men jeg sitter liksom ikke å fotograferer maten min ved et langbord fult av kommunepolitikere.

Som forventet tapte vi saken om høyhuset. Men det er ikke skuffelsen over det som gjør at det har vært så stille fra denne kjerringa i går og i dag. Det var som sagt som forventet. Nei grunnen til at det har vært så stille fra meg er at jeg har jobbet.

Som dere som blogger selv vet så kan det å være blogger være hardt arbeid. Ja kanskje hardere arbeid enn mange blogglesere tenker over. Det er jo ikke bare å skrive noen ord, sette inn noen bilder og trykke “publiser”. Nå er det jo akkurat det jeg gjør i dette innlegget da. Har ikke vært i Halden i dag selv om jeg poster et arkivbilde tatt der i våres en gang.

Nei i dag har jeg vært opptatt med å ta bilder til et fremtidig innlegg. Et innlegg hvor det gjelder å få de rette bildene, og tenke ut hvordan jeg skal få til det. Ja, i dag har jeg virkelig brukt kreativiteten min.

Husker dere da jeg drev med Strikking på stranda ?  Det innlegget tok det litt tid å lage. Jeg måtte jo dra på stranda, få Gamle Gubben Grå til å ta bilder.

En slik fotoshoot inneholder som regel mange bilder leserne aldri får se. Mange gode og mindre gode bilder før man får til et man føler er perfekt. I dag har jeg drevet og prøvd å få noen bra bilder til et innlegg jeg jobber med. Jeg har ikke helt fått til det perfekte bildet ennå, er ikke helt fornøyd. Så tar en liten pause og en aldri så liten strekk.

Som sagt noen ganger må det litt jobb til for å få til et blogginnlegg. Skal man for eksempel skrive om strikking på stranda bør man jo komme seg til ei strand og ta med strikketøyet.

Nå har jeg ikke strikket, og heller ikke vært på stranda i dag. Det var bare et eksempel.  Men jeg har så vist ikke bare brukt kreativiteten min i dag. Det har til tider vært hardt fysisk arbeid.  Jeg har blant annet ommøblert spisestua.

Mulig det ikke var helt nødvendig, men det ene drar fort det andre med seg.  Har jeg fortalt dere at det er relativt tungt å flytte på bokhyller fulle av bøker og spisestuemøblement fulle av glass og porselen? At det kan lønne seg å tømme hyller og skap for ting før man begynner å flytte på møblene? Og at det da kan være lurt å ha en plan på i hvilken rekkefølge ting gjøres i slik at man ikke må flytte på ting for mange ganger? For eksempel at hvis man tar alle bøkene fra en bokhylle (en sånn som går fra gulv til tak) og legger bøkne på spisebordet, ja da er det veldig dumt å komme på at man burde ha flyttet på bordet før man tømte bokhylla, for ellers står bordet i veien når jeg skal flytte på bokhylla.

Vel, jeg er rimelig fornøyd med spisestua nå. Har bare igjen å bestemme på hvor de forskjellige bildene skal henge nå.

Mange synes sikkert jeg er litt vel kryptisk nå. Litt for hemmelighetsfull. Jeg skulle gjerne ha delt mer med dere. Men det kommer, det kommer.

Nå skal jeg som sagt ha en lite  strekk. Etterpå skal jeg forsøke å finne ut hvor jeg skal ha alt som liksom ble “til overs” i spisestua.  Det ene drar det andre med seg som sagt. Det ender vel ratt med at jeg må ommøblere spisestua og. Ja og så må jeg henge opp de bildene i spisestua…..

Livet som blogget kan jammen være hardt.

 

 

4 kommentarer
    1. Du skriver alltid et blogg innlegg med mye innhold og jeg skjønner at det ligger mye arbeid bak innleggene. Og ikke alle ganger man får det til når man er opptatt med masse andre ting.
      Litt artig å se hva du vil vise oss senere:)
      Ha en fin kveld til deg:)

    2. Det prosjektet ditt med sponsor/reklame er virkelig spennende altså.
      Så gøy å ommøblere da, det er noe jeg aldri gjør i stua. Kan gjøre det på verandaen flere ganger hver sommer.
      Men ikke i stuene her..Men det er jo lurt for man får vasket i kriker og kroker..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg