Vaksinemotstandere

Akkurat nå er det en gjeng jeg føler at jeg misliker enda sterkere enn folk som koser seg med å spise dårlig stekt flaggermus.  Det er de såkalte vaksinemotstanderne. Og gudene skal vite at det er mange av dem blant oss i den såkalte influenser-bransjen.  Hvis man tenker over det er det litt rart at man blir selvutlært ekspert bare man blir utstyrt med et par fingre og et tastatur.  Mer skal det ikke til for å bli litt høy på seg selv……snakker av erfaring.

Jeg er så drittlei korona   og skal vi komme oss gjennom pandemien og kunne leve livene våre omtrent som før ja da må vi oppnå flokk-immunitet.  Og flokk immunitet det oppnår vi enklest hvis vi alle som en stiller oss opp i kø og tar vaksinen når vi en gagn får ilbud om det.  Forhåpentligvis i løpet av 2021.

Sunn skepsis er greit.  Jeg har liksom ingen planer om å være førstemann i køa for utprøving av nye medikamenter på forsøksstadiet. Liker ikke å tilføre kroppen unødige kjemikaler og medikamenter. Men jeg regner med at når massevaksineringa begynner og vi helsearbeidere blir beordret først i køen, ja så er man relativ sikker på at den ikke tar livet av oss verken på kort eller lang sikt. Å liksom sette hele helsesektoren ute av spill midt under en pandemi ville ikke være et sjakktrekk for å si det sånn.

Og til deg som ikke vil utsette lille Preben for smerten av et nålestikk som er over før han får begynt på din første høye C, jeg vet et par tre ting lille Preben vil mislike enda sterkere. Respiratorbehandling er en av dem. En alt for tidlig død for hans elskede farmor en annen.

Jeg er liksom ikke den som følger Erns eller Bent i tykke og tynt. Langt der i fra! Men til neste år tar jeg en for laget. Jeg lar meg vaksinere slik at både jeg og alle de jeg er glad i i 2021 skal få lov å feire en normal jul igjen.

Det håper jeg du og gjør.

 

6 kommentarer
    1. Lise.

      Jeg er ikke i risikogruppa så jeg får vel ikke tilbudet. Men får jeg det så tar jeg den. Det som skremmer meg litt er hvordan de allerede lungesyke reagerer på å få dette viruset inn i kroppen.(har en hjerte-lungesyk i familien) Kan alle vaksineres? Vil et allerede svakt immunforsvar tåle dette? Det funderer jeg litt på.

      hilsen
      Lise

      1. Jeg tror alle får tilbud om gratis vaksine. Og vaksinen må jo bære utviklet slik at de som trenger vaksinen mest de som er i risikogruppe som f eks lungesyke tåler den. Vet ikke bare logisk tankegang

    2. Ja, og denne gangen er det vel ikke noe å bekymre seg for..Vi kommer jo ikke til å få en vaksine med antistoffer, som i 2009..

    3. Ikke F om jeg tar en for laget. Jeg vil ta den vaksinen selv om jeg egentlig ikke vil og jeg gjør det utelukkende for meg selv og min familie , og fordi jeg er helsepersonell. Forstår ikke at de skisserer opp et problem med hvem som får først, jeg tror at alle får innenfor et greit tidspunkt, eneste jeg er redd for er at mange takker nei. Men jeg vil ikke tro det…

      1. Jeg synes heller ikke det er noe greie hvem som får først. De kommer til å vaksinere så mange som mulig så raskt som mulig. Og selvsagt gjør jeg det for min egen helse og alle jeg er glad i, eller er glade i meg. Men alle må ta vaksinen, også de som “aldri blir syke”, som “tåler en liten influensa”, “ikke ønsker å tilføre kroppen…” ja du vet…..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg