Vårrengjøring…..

Jeg lister meg litt forsiktig inn på bloggtoppen i dag.  Hvem skal jeg våge å kommentere i dag? Hvem har skrevet et innlegg som jeg kan ta utgangspunkt i for egen refleksjon uten at vedkommende blir såra og vonbråten?

Rullestolrally har jeg skrevet om i innlegget Svidd gummi…..  Strikkeoppskrifter og copyright, vel Vibbedille går litt på repeat på det temaet. Jeg er ikke like engasjert selv om dama selvsagt har rett.  Jeg klikker videre., ikke noe som vekker tankevirksomheten….Eller i det minste ikke på en slik måte at jeg vil bruke det som grunnlag for eget innlegg.

Men så kommer jeg til nummer 6. på lista, overskriften Effektiv vårrengjøring virker lovende.  Ingen kan vel bli krenka fordi om ei kjerring som meg skriver om vårrengjøring? Hvis du i likhet med Ida Wulff ikke vet hva vårrengjøring er, så likte jeg definisjonen til mannen til Ida. Vårrengjøring er når du vasker alt du pleier å vaske OG alt det du ikke pleier å vaske.

Grunnen til at Ida Wulff skriver om vårrengjøring er fordi hun har et reklamesamarbeid med en nettbutikk som selger rengjøringsprodukter, hun er ærlig på det.  Og ja, her er det selvsagt rabattkode å hente.

At dette er et reklameinnlegg for vaskemiddel mer enn et innlegg om vasking forklarer muligens Idas valg av klær til innlegget.
En ting er strutteskjørtet. Unge kvinner i dag bruker sjelden ermforkle slik skikkelige vaskekjerringer gjorde da jeg var ung. Ikke er jeg fremmed for husvask i miniskjørt heller. Det var vel det antrekket en av de andre jentene på hybelhuset brukte en solfylt vårdag i 89. Med en skjørtekant som så vidt gikk under trusekanten og musikken på full guffe vasket hun hele fellesarealet i vår etasje og håpet at han på rom 614 skulle komme ut av hybelen sin.  Jeg hadde ikke hjerte til å fortelle henne at han var og hoppet i paraglider på en helt annen kant av landet og ikke kom til å komme hjem før om et par dager. I det minste sa jeg ikke noe før hele fellesarealet var gullende rent.

Men tilbake til Ida Wulff og hennes valg av antrekk når hun skal lage innlegg om vårrengjøring. Sjekk den genseren!  Finnes det noe mer upraktisk genser til jobben. Godt gjort at de ermene er gullende rene og helt uten antydning til våte flekker etter skrubbing av både dusj og stekeplater.

Hvis du vurderer å kjøpe vaskepakka Ida Wulff reklamerer for, sjekk prisen. Pakka inneholder sitronvask, sitronskrubb, to svamper + en superabsorberende universalklut, og koster den nette sum av 639,- kr!! Nesten så en kunne vurdere å leie inn vaskehjelp til jobben i stedet.

Jeg studerer før og etter bildene, og må innrømme at jeg lar meg imponere.  Ikke minst av den stekeplata.
Jeg har prøvd det meste av gode og mindre  gode rengjøringsmidler og kjerringråd, men steikeovnen og platene blir jeg aldri helt fornøyd med.  Kanskje er den sitronskrubben det jeg trenger? Datteren som er mye bedre husmor enn meg når det kommer til kjerringråd og rengjøring sverger jo til sitron og bakepulver til det meste.

Jeg tar en kjerringavgjørelse. Bestiller sitronskrubben.  Gjett om dere skal få høre om jeg blir fornøyd eller ikke når vidunder-produktet kommer!

Men nå kan jeg ikke sitte her og knotte. Jeg vil heller ta litt vårrengjøring med de produktene jeg allerede har i Drømmehuset. Salmiakk og grønnsåpe duger til vårrengjøring det og.

10 kommentarer
    1. Siden du nevner Ida Wullf, i steden for å skrive om overprisa vaskemidler (Vil heller anbefale de magiske svampene fra eBay, de tar ALT! Om du ikkje vil bestille fra kina selv kan eg sende deg noen, de er faktisk på ekte GOD) kan du f.eks ta opp at hun er en av de som ALDRI merke reklameinnleggene riktig. Joda, hun skrive øverst i innlegget at det er reklame, men hun skrive det inn manuelt i teksten, dvs at når du ser innlegget hennes på Blogg.no kan du ikkje se at det er reklame. Blir et innlegg merket riktig vil det bli et “Reklame” merke på bildet som vises på Blogg.no. Hun er ikkje alene om å “ta den”. Har faktisk kommentert dette på bla hennes blogg….merkelig nok blir ALLTID slike kommentarer slettet. På enkelte områder er eg mulig en “regelrytter”, men eg syns ingenting om det…Sukk….Vel vel, en mandagsutblåsning pga av for kort nattesøvn. Men du? Gi meg et PIP og eg sender deg noen svamper ASAP! 🙂

      PS: EEELSKER sokkene dine <3

      Have a nice on!
      Vibbedille 🙂

      1. Ja! Er ikke sokkene mine fine?!? Det er Barndomsvenninna dom har strikket de. Jeg elsker disse sokkene og har tre pari litt forskjellige farger.
        Jeg vet hvordan reklameinnlegg skal merkes. Og du har rett. Detteer ikke merket riktig.
        Jeg er og regelrytter på mine felt.
        Tar gjerne en svamp for å teste den ut.
        Ha en fin dag. (Undrer veldig om Vibbedille sine svamper klarer steikeovnen min.. )

        1. Har aldri prøvd de i steikovnen, de kan lett gå i stykker på en måte (Du skjønner hva eg mener når du vasker med de) Men f.eks i dusjen og guleflekker under doringen gjør de underverker! Ikkje trenger du gnikker heller, trenger KUN vann 😀 Eg vasker alltid først med svampene og så sprayer eg over med Ajax fordi eg mener at det skal LUKTE at man har gjort rent haha

    2. Herlig – godt å være i gang med litt vask og omsorg av huset – det er jo vår!
      Kos deg masse med dagen! Likte arbeidsantrekket ditt – flotte farger!

    3. Bare så det er sagt, så må du bare ta for deg meg og mine innlegg. Jeg tåler nå vitterlig en støyt, og tar meg faktisk enda i å flire av det som fremgikk da jeg ble dette her til del ved forrige korsvei *hehe*

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg