Verdens fineste dag?

Mulig Kokkejævel helt der oppe på bloggtoppen hadde en fin dag i går, men jeg hadde ikke akkurat verdens fineste dag.

Kokkejævel kjøpte blomster til Kjærest.
Ingen kjøpte blomster til meg.  I stedet måtte jeg kjøpe twist til en fyr på jobben. I forrige uke fikk vi sjokolade av en pasient fordi vi hadde så god service på røntgen. Denne fyren var ikke på jobb den dagen, hadde fri og fikk da selvsagt ikke noe sjokolade. I dag ble det en greie mellom han og “mini-sjefen”.  Masse tull og fjas, og klaging til meg. Så selv om han fyren overhode ikke har godt av den sjokoladen, gikk jeg til han Ove borte i kiosken og kjøpte en twistpose slik at jeg kunne få arbeidsro. Man får ikke mer moro en den man lager sjøl!

Det var heller ingen som bad med meg ut på restaurant.
Ikke noe kinamat her i gården, nei.  Og ikke fikk jeg middag før langt på natt!  Klokka var over åtte før jeg fikk servert skinkegrateng, salat og hvitløksbaugete.
Den sene middagen kan muligens ha en sammenheng med at jeg stakk på tur med Charlie Chihuahua med en gang jeg kom hjem fra jobb.  resten av husstanden hadde spist før jeg kom hjem.

Skinkegratengen var veldig god, og det ble to porsjoner.  Sulten var jeg jo etter en lang arbeidsdag og tur med Charlie.

Drakk Bris til maten. Bris med smak av jordbær og kiwi, en av mine nye favoritter nå som jeg har slutta med cola.  Men Gamle Gubben Grå tilbød seg å hente et glass rødvin til meg.  Han syntes jeg skravla litt mye. Et sikkert tegn på at kjerringa er sliten.  Litt rødvin da, så sovner jeg kjapt på sofaen og holder kjeft.  Smart han der gubben min.

Kokkejævel betalte nesten 1000 kroner for middagen han spanderte på Kjærest på kinarestauranten.  Jeg er usikker på om han skriver det for å klage på hvor mange penger han “sløste” bort på Kjærest, eller for å prale med hvor generøs han er.  Mest sannsynlig det siste.  Han skryter jo av at han kjøpte tre blomsterbuketter satt sammen til en til henne og..
Hvis det er av interesse kjøpte jeg mat for 500 kroner på Kiwi i går  Hvor mye twistposen kostet er jeg usikker på. Tror kanskje jeg ikke vil vite det. Synes sånt i grunn er alt for dyrt.  Men det var gøy å få satt et punktum for den sjokoladestriden.

Kokkejævel avslutter sitt innlegg om noen hentydninger om sex- eller Netfix.
Hva Gamle Gubben Grå og jeg måtte bedrive bak låste dører og nedrullede persienner er en privatsak som bare angår oss.

Ha en fortryllende dag.

 

 

 

 

9 kommentarer
    1. Sånn helt normal dag uten noe skryt, men artig med den twist posen. Det er nok sånn jeg også hadde gjort det.
      Ønsker deg en fortryllende dag, med kjærlighet og glede.

    2. Jeg syns du tar litt av i fohold til kokkejæveln. Men det var kanskje en av metodene han også brukte for å kokke oppover mot toppen her….?
      Men alt i alt så syns jeg dere begge hadde en flott dag.

      Hold hjerte varmt og hodet kaldt.

      1. Jeg kommenterer det siste innlegget til den bloggeren som ligger øverst på bloggtopplista når jeg skrur på pcn på morgenen. Veldig ofte er det kokken. Jeg tror ikke jeg er slemmere mot han enn jeg er mot Isabell Raad, Småbarnsforeldre eller Sophi Elise eller andre toppblogger.
        Jeg er bevisst snillere når jeg kommenterer de som ligger på plagg nummer 100.

        1. Nåja vet ikke akkurat om jeg syntes du var så slem akkurat, han tåler vel det. Jeg leser bloggen din jeg.

          Hold hjertet varmt og hodet kaldt.

    3. Twist er jo godt da, så det var jo en fin “forsoningsgave” 🙂
      1000 kroner på en kinesisk restaurant, da spiste de ikke “bare” lunsjrettene i alle fall 😀
      Jeg er litt lei for det, men jeg er litt skeptisk til kinesisk restaurant nå må jeg innrømme. Så jeg lager det heller selv. Da vet jeg hva jeg spiser 🙂 Jeg er sikkert veldig fordomsfull akkurat i denne saken 😉
      Uansett, det er hyggelig og sosialt og romantisk når to mennesker som er glade i hverandre spiser sammen, enten maten kommer fra en fancy restaurant, eller fra Kiwi 🙂

      1. Det var ikke jeg som burde kjøpe forsoningsgave…
        Kinamat er godt, enten man lager det selv eller spiser på kinarestaurant. Har ingen fordommer der – men ville kanskje ikke bestilt flaggermus….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg