Drømmeprosjekt…..

Før jeg kaster meg over toppbloggerne ønsker jeg at vi skal ta en titt nederst på lista.  Eller nederst på den lista som synes på siden til blogg.no.   De fra nummer 100 og oppover.
Før i tiden, sånn 2018, 2019 når rosabloggerne dominerte og du måtte ha langt mer enn 6.000 sidevisninger for å nå toppen måtte man ha rundt 90 sidevisninger for å synes på den lista.  Jeg vet det, for målet mitt den gang var å være blant de 100.  Jeg startet hver morgen med å lete etter navnet mitt fra plass 100 og oppover. Var jeg ikke blant de 10 nederste, ja da var jeg ikke på lista.
I det siste har antall sidevisninger på blogg generelt sunket merkbart, noe som har bekymret flere av oss.  Ikke først og fremst på grunn av egne lesertall, men på grunn av engstelse for plattformens fremtid.
Jeg har fulgt litt med på de tallene.  Hvor mye (eller lite) skal til for å komme på plass 100?
Den siste uka har det skjedd en endring.
Lenge har det holdt med litt over 30 sidevisninger for å komme på plass 100.
Men de siste dagene har man hatt over 40 sidevisninger på plass 100.
I dag 51….

Vet dere hva folkens? Jeg tror de som spådde at plattformen er på vei nedenom og hjem tok feil. At de som ønsket å ødelegge plattformen oppnådde det motsatte. For når antall sidevisninger for å komme på plass 100 øker, ja da øker jo langsomt antall sidevisninger på hele lista.  Kanskje er det slutt på den tiden hvor en toppblogger lå milevis over alle oss andre.  Men med et mangfold på lista hvor forskjellig blogger med forskjellig fokus skifter på å være på topp vil være en styrke for plattformen.  Det vil dra lesere til plattformen, og med lesere annonsører og inntekter til eierne.
La oss fortsette det gode arbeidet.  La oss heie hverandre frem, påpeke uenigheter men glede oss over mangfoldet.

Og så, så er turen kommet til toppbloggerne….

Vivian skriver om åpenhet. Et flott innlegg.
Monica er ved godt mot etter operasjonen. Du vet vi heier på deg.
Bunny deler søte vandrehistorier og sier han har hatt mer trafikk og nye lesere på bloggen. Jeg tenker i mitt stille sinn at kanskje dette innlegget  har bidratt til dette. I så fall synes jeg det er koselig.

Men jeg må helt ned på femteplass før jeg finner det innlegget som får det til å klø i tastaturfingrene.
Vibbedille spør om leseren (altså meg) har et drømmeprosjekt, og så viser hun frem sitt drømmeprosjekt. Et helt magisk og fantastisk strikketeppe.

Vel, Vibbedille, for meg ser det teppet mer ut som et mareritt-prosjekt hvis jeg skulle begi meg i gang med det. 7 strømpepinner hvor det vel knapt er 7 masker innerst på hver lapp, intrikat mønster.  Lapp etter lapp. Nei, helt klart et drømmeprosjekt av marerittkaliber. Jeg ville følt både frustrasjon og sinne og tviler sterkt på at jeg ville klart å fullfør mer enn maks en lapp.

Hva er så mitt drømmeprosjekt?
Jeg må tenke litt men jeg er sikker på at det ikke innbefatter verken garn eller strikkepinner.
Jeg tror jeg vil svare at drømmeprosjektet mitt er Drømmehuset.  Å få det akkurat helt slik som jeg drømte om da vi kjøpte det.  Både de realistiske og de relativt urealistiske drømmene.  For drømmer skal være mer enn planer. Drømmer skal inneholde fantasier og kreativitet.

Hva som gjenstår spør du? Vi har jo bodd her i snart 15 år. Vi må jo begynne å bli ferdige nå?
Man blir aldri ferdig med å skape et drømmehus er svaret mitt på det.
Ja, jeg har fått  Norges søteste do,
Drømmestua i gull og hvitt. Seinest i går påpekte jeg ovenfor Gamle Gubben Grå hvor fornøyd jeg er med den. Hvordan det fremdeles etter femten år kan fylle meg med glede bare å studere den gulhvite veggen,  gull-lista og lampetten med den antikke lampeskjermen. Perfekt!.

Sånn kunne jeg fortsatt gjennom Drømmehuset, og ja vi har fått til mye og skapt det hjemmt vi ønsket oss og er stolte av.
Men fremdeles er det drømmer og ta fatt på.
Jeg skulle gjerne hatt brystningspanel i røkt eik, sånn gammel britisk type i hallen (eller gangen da)
Noen ordentlig Chesterfield stoler i biblioteket. (Ja vi har bibliotek. Et rom full av bøker i hvite Ivar-hyller fra IKEA kjøpt brukt på finn)
Et virkelig flott og praktisk vaskerom i vaskekjelleren.
Et ordentlig hobbyrom, snekkerverksted…
Skrivestue
Badstue
Vinkjeller…

Langsomt oppfyller jeg drømmeprosjektene. Noen endres. Noen nye kommer til.
Så det er vel Drømmehuset som er selve Drømmeprosjektet.
(Og plutselig ble jeg utrolig klar over at jeg ikke er klar for leilighet, selv om jeg har lekt litt med tanken det siste året)

Jeg sender stafettpinnen fra Vibbedille videre.

Hva er ditt drømmeprosjekt?

 

20 kommentarer
    1. Bunny driver å promoterer bloggen sin på diverse sider på Facebook. Forrige dagen på siden til «ting som norske antivaksere sier». En smule ironisk må man kunne si. Får så hvor lenge effekten varer. Fortsatt god bedring.

      1. Det må han da få lov til.
        Jeg finner Bunny underholdende, selv om vi ikke alltid er meningsfeller. Og jeg vil heller bryne meg på en antivaxer enn evinnelige ukemenyer.

    2. Selvfølgelig kan han det. Ikke noe galt i det. Men det er nok derfor lesertallet har økt betraktelig nå, ikke bare pga innleggene hans.

    3. Drømmeprosjektet er jeg igang med. Det har ligget i tankene noen år og nå blir realisert, en Reisa drakt til meg selv
      Fortsatt god bedring og helg klem fra nord

      1. Jeg måtte google litt nå. Reisa drakt er festdrakt (bunad) fra Nordreisa?
        Så gøy! Jeg hadde en gang en drøm om å lage min egen festdrakt. Jeg kan ikke sy særlig bra så jeg har drømt mest om å tegne den, finne stoff og få noen til å sy.

        1. Ja det er en festdrakt fra Nordreisa, sydde en sånn til mellomste datter mi for ca 17 år siden og har siden hatt lyst på en sånn. Så syns tiden var kommet nå.

    4. På hytta har jeg stadig nye prosjekt jeg ønsker oppfylt. Min kjære handymann er glad i å arbeide på hytta, men han er ikke alltid enig med meg når det gjelder prosjektene.
      I sommer skal han lage nytt veksthus av gamle vinduer. Dette er vi begge enige om.

        1. Jepp, da kommer du og Kjerringtanker og kanskje vi tar med Bunny vet du…
          Utifriluft kommer også! 🙂 Vi skal skravle og ha lakenskrekk!

            1. Du blir aldri glemt….! Bare ramset om de som har meldt seg på tidligere vettu…Jeg har jo snakket mye om denne hytta ved juletider og Bunny sine Flax-lodd..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg