Filmblogg

Kokkejævel er fremdeles på topp, selv om det ikke har kommet noe nytt fra den kanten siden tidlig i går morges. Det er svært ulikt han. Det er nesten så jeg blir bekymra for fyren. Håper alt er bra med deg, Kokkejævel.
Jeg har ramla nedover på lista til en 42. plass.  Det var det jeg visste. Sportsnyheter selger ikke. Det gjør tydeligvis heller ikke fabuleringer over forskjellen på  salat og smågodt  Eller, det gjorde jo det for Kokkejævel, han er jo fremdeles på topp. Da er det altså bare meg.

Vel, siden det er lite nytt fra kokken, får jeg ta for meg bloggeren på plass nummer 100. Og det er en blogg som er helt ny for meg. Bloggen heter “Filmhjerte” med undertittelen Lars JG- En filmblogg fra nord.
Siden jeg ser veldig sjelden film, og vi først fikk TV nå rett før påske etter og ikke ha hatt det på ett års tid er det vel ikke så overraskende at jeg ikke har klikka meg inn på en filmblogg.
Men i går satt jeg i armkroken til Gamle Gubben Grå nede i kjellerstua og koste meg med både “Tid for hage” og “Neste sommer”.  Så det er ikke utenkelig at jeg vil tilbringe mer tid der nede på kveldene.

Filmhjerte tar for seg et nytt krimdrama på Apple TV. (Ikke be meg forklare hva Apple TV er) Krimdramaet heter “Til Jacobs forsvar” eller Definding Jacob.  Filmserien er basert på Wiliam Landays roman med samme navn som kom ut i 2012. Det er ikke et forfatternavn som jeg kjenner igjen, men jeg har ikke lest så mye de siste årene.  (2012 er innenfor begrepet “siste årene”) Regissøren derimot har jeg hørt om. Det er Morten Tyldum. Jeg tror han er i slekt med en som løp fort på ski da jeg var veldig ung.

Serien består av 8episoder hvorav 3 episoder var tilgjengelig 24.4. En og en episode vil så bli sluppet med en ukes mellomrom, så da vil vel neste episode, episode 4 bli sluppet 1. mai.

Bloggeren bak Filmhjerte er veldig fornøyd med de tre episodene han har sett.  Han leste boka for mange år siden, syntes den var utrolig bra og har håpet at boka skulle bli filmatisert.  At han da er såpass fornøyd er et godt tegn.  Jeg som er en bokorm, blir ofte skuffet når jeg ser filmatiseringen av gode bøker.

I “Til Jacobs forsvar” befinner vi oss ikke overraskende i USA: Liket av en skolegutt blir funnet i et skogholt. Statsadvokaten som har en sønn på samme klassetrinn som den drepte er med i etterforskningsledelsen. Relativt raskt peker denne sønnen seg ut som mistenkt.

Serien er i følge anmelderen en spenningsserie og et retsdrama. Akkurat slik jeg liker hvis handlingen dreier seg mer om saken, dramaet enn å skildre drapet i detalj.

I serien blir spørsmål som hvor langt er folk villige til å gå for å forsvare sine barn belyst. Et interessant spørsmål. Og selvsagt er det andre mistenkte og.

Et drama ut fra omtalen som jeg nok godt kunne latt meg rive med i, men dom sagt; Jeg er en bokorm og ville nok ha foretrukket boka.  Men er du interessert i film tror jeg Filmhjerte kan være en blogg vell verdt å følge.

Til de som protesterer og gjør meg oppmerksom på at Kokkejævel har kommet med ikke mindre enn to innlegg i dag, er svaret Ikke da jeg startet på dette innlegget klokka 06.43 i dag morges.

 

 

3 kommentarer
    1. He he, hei 😉
      Får si takk for hederlig omtale 😀 Bra at du (tislynelatende iallefall) likte innlegget om “Til Jacobs Forsvar” , serien handler helt klart mer om saken og dramaet rundt det enn drapet i detalj ja, så du får sjekke det ut, hvis du finner ut hva Apple TV er vel og merke 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg