Hjemme ….

I går feiret jeg dagen min hjemme sammen med Gamle Gubben Grå og guttene.  Det kan du lese om i innlegget   Svelger kameler mothårs….  Og med litt spekulativ bruk av bilder så vell som overskrifter og litt bruk av kanoner klarte jeg å manøvrere meg opp til en 19. plass og over 2.100 sidevisninger. Hvem sier at jeg ikke lærer av toppbloggerne og til dels tar i bruk deres knep?

Kokkejævel er som vanlig på topp, og slapp av folkens i dag har jeg ingen planer om å behandle han med silkehansker. For når Kongejævel, jeg mener Kokkejævel ankom Alta sto hans høygravide samboer selvsagt som klar med rød løper på flyplassen.  Å ta offentlig kommunikasjon hjem passer seg jo ikke for en toppblogger.
Han lot henne få slappe av litt på sofaen, hvor hun takknemlig straks falt i søvn etter en lang dag med studier og husarbeid.

Litt skuffende for Kokkejævel som trodde hun ville sitte henført og med store øyne hørt på han fortelle om turen til Oslo, om opptreden i Nitimen, intervjuet med A-magasinet og alt det andre spennende han hadde opplevd. Men selv kjærestens manglende interesse fant han det godt å komme hjem.

Han lot henne få sove litt. Nøyde seg med å ta bilde av henne for å legge ut på blogg.
Her i heimen hadde det blitt bråk hvis Gamle Gubben grå tok bilde av ei sovende kjerring for publisering på sosiale medier, men man venner seg sikkert til mye når man bor sammen med en toppblogger. (Jada, jeg vet jeg har publisert bilder av en sovende Gamle Gubben Grå.)

Den stakkars kokken må som de fleste andre av oss møte på jobb også i dag.  Han hadde egentlig tenkt å bevilge seg noen dager fri, men sånn gikk det ikke.  Den stakkars mannen har jo arbeidet hardt i hele sommer uten en eneste fridag, ja bortsett fra signeringsferdene til Oslo og Tromsø, da pluss denne turen til Oslo. 8 -9 dager fri og det er bare denne måneden!
Jeg hadde ferie helt i slutten av juni, starten av juli. Det er så lenge siden at jeg og nesten har glemt at jeg har hatt ferie.  Heldigvis har jeg to uker om to drøye uker.

Jeg kommer som vanlig til å skrive “alt for mye”:  Jeg vet at noe av kritikken jeg får er at innleggene mine er for lange. Det er ikke alle som har kapasitet til å lese lange setninger, og lange tekster.  Men jeg må jo få takke dere for at dere følger meg selv om jeg skyter på dere med kanoner innimellom.
Apropos lange tekster; Har dere sett kommentarene til han i boden? De er lange de!  Jeg elsker lange kommentarer. Da har jeg rørt noe hos leseren.

Jeg har ikke vært på GodMorgen Norge, Nitimen eller Drivkraft, så har ingen lenker å legge ut.   Men jeg er også rimelig flink til å sitte og snakke om meg og mitt. (Hint, hint)

Mens Kokkejævel satt og skrev restaurantanmeldelser etter Osloturen, kjente han at han var sulten.  Kjæresten ble straks vekket der hun lå og latet seg på sofaen og bedt om å dra ut å skaffe mat. Selv om han egentlig er i en klasse for seg gikk han motvillig med på at det kunne være burger fra bensinstasjon.  Regner med at den stakkars ansatte på Esso har fått klare retningslinjer fra kjæresten til Kokkejævel om hvordan burgeren skal stekes

Her i huset hadde vi biff i går.  Bare nevner det.  Jeg brø meg ikke om hvordan Gamle gubben Grå stekte den.  Jeg vet jo at biffene Gamle Gubben Grå steiker alltid blir perfekte.

Nå må jeg logge av.  Jobben venter. .

 

16 kommentarer
    1. Du er og blir bloggverdenen’s dronningen av gode betraktninger. Love it 👍 Hvis du kommer på God Morgen Norge, skal jeg også driste meg til å slå på tv’n😀 Kjenner jeg gleder meg til ferien din. No pressure 🤣🤣🤗

      Ønsker deg en flott dag.

    2. Jeg liker innleggene dine, du skriver godt og godt beskrevet hva du mener.
      Når du kommer på God morgen Norge da skal jeg bryte mine stille morgener med å se og høre på tv
      Skap deg en magisk dag

    3. Er det virkelig noen som gidder å lese de dritkjedelige innleggene dine? Jeg skummer av og til gjennom de for å konstatere at de virkelig er uinteressante og dårlig skrevet.

    4. Hei 😊
      Har lest bloggen din litt til og fra før.
      Nå er din også et høydepunkt og fast.
      Jeg syns det er bra den er litt lang så d e
      mye å les for oss.
      Har aldri lest blogger før og jammen følger jeg 2 no 😅 trodde aldri jeg skulle føle blogger men her sitter jeg 47 år gammel å leser to fast 😃
      Det e så bra med ekte skikkelige mennesker som ikke opererer seg til det ugjenkjennelige og kun tenker på klær. Ja og ikke for å glemme de som lager blogg med barna. Eksponerer dem hele tiden. Og da tenker eg ikke på at Kokkejævel skrev litt om Datter. Det der ble jo bare rart… Det ER trist når barna ikke er sammen med oss så mye vi vil. Jeg har en sønn som e flytta og jammen va d trist og vanskelig å komme over.
      Tenker eg bryr meg så lite om Raad (veit ikke om d ble rett) at jeg styrer unna alt som har med Sophie Elise og disse dukkene. Men heldigvis la hun opp så hun ikke er i nyhetsbildet hele tia å forteller at hun måtte f.eks operere hakepartiet pga medisinske grunner, nesen av medisinske og det var flere men husker ikke i farta. Tenker hun må tro vi er dumme som tror på henne. Du må jo nesten lese av og til siden du leser den som er på topp men slipper S.E.
      Du har min medfølelse 😅
      Ler masse når eg les din blogg 🧚‍♀️

      Ønsker deg en strålende dag 😊

    5. Glemte å si at det er fine bilder du legg ut.
      Det første her va jo en nydelig bukett 💐
      Er så glad i blomster 🌷
      Bilde nr to var også veldig fint 😃

    6. Du er jo også et av mine faste høydepunkt, du gir meg alltid et smil eller full latter, men du skriver saklig og veldig bra! Du er PÅ kornet til en hver tid og det er ikkje alle som klarer 🙂

      Kos deg og nyt dagen!

      Klem Vibbedille 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg