I dag skjer det…

Reklame | Kokkejævels bok

Det er nesten helt uvirkelig, men fra og med i dag skal du ikke kunne gå inn i en bokhandel uten å se trynet til Kokkejævel. Du er herved advart!  Noen bokhandlere har tatt inn mange nok til at stabelen fremdeles er stor når Mammutsalget starter, andre er mer heldige og får solgt ut alle før jul.

Hele opplegget er fjernt. På samme tid i fjor var jeg en ukjent blogger som sjelden fikk kommentarer eller var over nummer 100 på bloggtopplista. Jeg hadde ingen anelse om hvordan jeg skulle bli mer synlig, hvordan leserne skulle få øynene opp for denne kjerringa. Så jeg bestemte meg for å lære av toppbloggerne. Gjøre slik som de gjorde, skrive om ting de skrev om, men sett fra ståstedet til ei overvektig kjerring på 50 pluss. Jeg skrev om runpeoperasjoner alla Sophie Elise og ville fester alla Isabell Raad. Ting som var litt fjernt fra livet til ei kjerring som meg.

Så dukket det opp en kokk fra nord på toppen av bloggtopplista. En Kokkejævel danka ut både rumpeoppdateringene til Sophie Elise og Isabell Raad som var så opptatt av å reise og feste at hun aldri fikk flyttet inn i leiligheten hun hadde kjøpt. Kokken skrev om ting jeg lettere kunne relatere til meg og mitt liv. Mat og døde barn var noe jeg hadde et forhold til. I begynnelsen var jeg nok snillere mot Kokkejævel de gangene han var på topp enn de unge toppbloggerne. Jeg likte kokken.

Midt i Folkevalgtopplæringa  til Rødt oppdaget jeg at Kokkejævel hadde skrevet om bloggen min. Norges morsomste blogg skrev han. Jeg trodde knapt mine egne øyne en tidlig søndag morgen. (Hadde blitt noen glass rødvin i baren på Sundvollen kvelden før, men ikke så mye at jeg halusinerte) Resten er historie.

Det har blitt en veldig, veldig fin blogg. Bloggen min altså. Kokkejævel sin blogg….  vel det er bare trist.  Men etter hvert som jeg har jobbet med bloggen min tror jeg at jeg har klart, helt naturlig, en skjør, men tydelig balansegang mellom satire og det rent humoristiske, glede og alvor.  Kjerringtanker om du vil.

Men nå skriver jeg jo bare om meg, meg, meg. Bruker framsnakking av en annen blogg for å fremme min egen.  Det er så fort gjort å ta etter disse toppbloggerne – eller toppbloggeren. Det har vel i realiteten bare vært en det siste året. Men dette skulle jo handle om Kokkejævel og boka hans.  Bildene i boka tror jeg er bra!

Jeg har vært på jobb i dag. Det er derfor dere har måtte vente med lengsel og smerte på dette innlegget. Er begrenset hva jeg rekker om morgenen.

Kokkejævel sier han er veldig spent på min anmeldelse av boka hans. Vel, Kokken for at jeg skal kunne anmelde ei bok må jeg jo først ha lest den ikke sant? Så anmeldelsen kommer så fort jeg får et eksemplar i postkassa med en personlig  hilsen fra Kokkejævel til Kjerringtanker. Og nei, jeg har ikke bestilt boka. Den regner jeg med å få i gave for mine til nå fire reklameinlegg for boka hans.  Har du gått glipp av dem kan du lese de tre første her. Det aller, aller, aller sykeste jeg har vært med på….. Offerrollen kler deg ikke…og En helt vanlig dag……

Han sier også at jeg må tagge innlegget med #Kokkejævel så han ikke går glipp av det.  Den var nesten morsom. Akkurat som om Kokkejævel går glipp av innlegget mitt når han selv er på toppen av bloggtopplista.

Nei, løp og kjøp folkens!

 

14 kommentarer
    1. Dessuten hjelper det veldig lite å hashtagge(#) her på bloggen, det burde jo han som er på toppen vite 🙂 På Insta vel å merke, der kan du # morgen OG kwell om du vil, eller bare hele dagen ass 🙂

      Eg får ofte høre at eg er tålmodig, å ja, det ER eg – Derfor gleder eg meg til den dagen DU ruver på toppen! Bare pass på å ha en flatternede nok bilde den dagen Toppblogger Nr 1 Innlegget skrives (Jammen ikkje godt å vite når det skjer da, men men) Poenget er at det kommer til å skje og den boka bør du jo få i posten fortere enn fy om du skal skrive en anmeldelse 🙂

      Kos deg masse og nyt tilværelsen 🙂

      Klem Vibbedille 🙂

      1. Han ba folk hashtagge på Facebook anmeldelsene sine. Men jeg tenkte at det var taggingen han var opptatt av, ikke at det skulle ha noen betydning…😆.
        En fin dag til deg og

    2. Boka bør du få tilsendt syns jeg. Nå har du gitt mye reklame for den. Og skal du gi en anmeldelse på den, må du jo først få lese den ja 😊
      Ha en fin ettermiddag og kveld😊

    3. Eg e ikkje så flink å lesa andre sine blogger, og har ein tendens te å falle litt ifra med egen blogging, hver gang eg gjerne har fått litt gang på den. Det e travelt å ha Kåna, fire barn i heimen, fulltids jobb, og på toppen forsøke å holde liv i en blogg.

      Eg, som du, syntes også en viss kokk var et friskt pust fra rumpeløft, silikonpupper og botox fylte andlet, her inne i bloggverdenen, når den dukka opp. Eg leste den ikkje så ofta, då min egen blogg motivasjon har vært laber, det siste året. Dermed også lesning av andre blogger …

      Men, fraværet av alt for mye hud, obskøne reklame stunt og slike provoserende innlegg, ala en viss Anne Britt, gjorde at den ble titta innom, med jevne mellomrom.

      Nå, synast eg det til tider blir litt for mye Anne Britt taktikk fra Kokken, kor man gjør et stunt man vet vil provosere. Kamuflerer det som en moro sak (Noe Anne Brith for så vidt aldri klarte) og legger seg tilsynelatende flat, i etterkant. (Noe Anne Britt neppe ville gjort) Men summa sumarum, så har man oppnådd akkurat det man ønsker. Fortsatt en dag til på toppen …

      Nå ska eg vær forsiktig med å sei slikt, uten at misunnelse kortet blir kjørt, for eg vett jo gjerna ikkje ka eg sjøl ville gjort, om eg hadde havna i samme posisjon … Og plutselig føler et visst press, for å beholde tronen. Eller, i hvert fall holde seg der oppe i toppen …

      Men, eg trur eg hadde tenkt litt slik som eg har gjort til nå, med tanke på egne tekster og skriverier, kor eg har forsøkt å meina minst mulig for også samtidig provosera minst mulig … Og i hvert fall balansert på rett side, de gangene eg har beveget meg ut på glattisen, og meint nåke …

      Skulle eg nå toppen, skal i hvert fall litt integritet fortsatt være i behold, og årsaken være hysterisk morosame tekster om livet som Fatter’n, hos Familien Vandrende Kaos …

      Det har faktisk gått aldeles strålende til nå, om man ser bort i fra den gangen eg kom til skade å skrive “Barnehage Tante” istedet for Barnehagelærer, Pedleder eller lignende, og fyrte opp under et helt st. hans bål av krenkede sjeler …
      Då la faktisk eg meg flat og, sjøl om begrepet i mitt hovudet, ikkje har anna enn sterkt positive lada nøytroner, i seg … Men, eg forstod jo årsaken te at folk ble provosert, når yrket sjølsagt burde hatt mye høyere status, enn det forsåvidt har … Men, det burde mange andre yrker også hatt …

      Og nå … Så har du fått et strålande eksempel, på koffår eg ikkje kommentere så mye hos andre bloggere … Det har ein tendens te å bli ein laaaang norsk stil, når eg liksom setter igang og muligens blir “litt” meir engasjert enn planlagt

      Eg kunne jo for så vidt bare skrevet at eg va enig i dine tanker om Kokken, at eg syntes bloggen din virkelig e fin og absolutt balansere greit mellom satire, normal humor og meir hverdagslige saker og ting …

      Men, det hadde liksom blitt for lite, igjen … Liksom … Eller blei detta så alt for mye !? …

      Balansering i kommentar felt, det e definitivt ikkje mi sterke side …

      Mvh Frode … 🙂

    4. Takk for advarselen. Jeg elsker å gå innom en bokhandel når jeg er i nærheten av en – det er omtrent som om jeg blir sugd inn av alle de ukjente (og kjente) vennene i bokhyllene som bare står der og venter på meg ( og likesinnede), men hvis kokkejævelen skal stirre på meg fra overalt må jeg heller gå i en bue utenom bokhandlene. 🙂 Jeg har nemlig ikke tenkt å kjøpe boken hans. Slik bloggen hans er, er boken uinteressant for meg.
      Ja, bloggen hans er trist. Den var et friskt pust til å begynne med, men etter hvert ble den alt for navlebeskuende og sutrete for meg. Nå er jeg bare innom når du har kommentert hans siste innlegg, hvis jeg synes det er verd det. Jeg venter heller i spenning på din siste oppdatering, selv om jeg må vente hele dagen.
      Og bare så det er sagt, du skriver med gullpenn, og dine innlegg er eminente!

    5. Vedlig gøy at du snart er på topp synes jeg! Gleder meg til den dagen han skal skrive om bloggen din jeg! Når du er på topp og han har ramlet sammen nede i bokhaugen sin <3
      Den boka skulle du hatt i posten i dag! Mannen burde ha såpass vett i skolten!
      I morgen kanskje – posten kommer bare annenhver dag nå vettu! Da er boka fra kokken der.. "Kjære snille Kjerringtanker etc etc…. Klem fra Alta!"
      P.S. Jeg bare eeeeeeelsker bloggen din.
      Klem igjen …

      Så i morgen stuper du ned i kassa di!

    6. Jeg får boka i posten, og uten signering. Blir sånt når man er medlem i bokklubb. Enten liker jeg boka eller ikke. Er visst populært når man ligger på topplista at man kommer med bok om sitt liv. Men det eneste er kokken sin bok jeg skal lese, og så går man over til normalen igjen.

    7. Jeg syntes han er en frisk pust, og skal så klart kjøpe boka:). Hva er det egentlig som har skjedd mellom dere siden det er en slags mini ” krig” Har ikke fått meg meg, men skjønner jo det er noe

      1. Jeg tror det å bli “utsatt” for meg, min humoristiske satire, dag etter dag, uke etter uke har blitt litt slitsomt for Kokken. Han tar det litt mer personlig enn det er ment.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg