Irritasjoner…….

Jeg starter med Kokkejævel i dag. Han hadde i mine øyne det kjedeligste innlegget av de 6 bloggerne over meg på bloggtoppen. Han er på hotell og spiser hotellfrokost. Tørt knekkebrød uten smør.
Jeg hadde lunsj på Klækken hotell i går.  Jeg skal love dere at det ikke var knekkebrød jeg koste meg med. Men karrigryte, røkt ørret, delikatesseegg, spekemat, gresk salat… Å, det ar så mye utrolig godt. Alltid god lunsj på Klækken.

Doc og Dask har og væt ute på vift.  Fest på lokale og 50-års lag.  Kleskoden var Black & White.
Vi skal på familiefest i dag.  Utkledningsfest i storfamilien. Jeg har ennå ikke bestemt meg helt for hva jeg skal kl meg ut som. Skal jeg være Heks eller høne…..?
Svaret får du nok etter hvert her på bloggen.

Når vi snakker om å pynte seg til fest.  Se på dette lekre armbåndet!!!!  Det har snille Vibbedille laget til meg. Er det ikke bare helt nydelig??

Jeg fikk ideen til det da jeg skrev innlegget  Alkoholikere og tiggere…….Tok kontakt med Vibbedille med en relativt detaljert beskrivelse på hvordan jeg tenkte meg det og lurte på om hun kunne lage et slikt armbånd til meg.

Vibbedille var ikke vond og be.
I går, under 24 timer etter at jeg hadde prøvd å beskrive hvordan drømmearmbåndet så ut sendte hun meg bilde av de ferdige resultatet. Det var akkurat slik jeg hadde tenkt meg det!  Regner med at når jeg kommer hjem neste helg ligger armbåndet her og venter på meg.  Gleder meg vilt til å se det i RL:  Dette kommer jeg til å bruke masse!

Har du et ønske om et helt spesielt armbånd? Ta kontakt med Vibbedille Hun oppfyller drømmer der inne på hobbyrommet sitt.

Christine Emilie stakkar har ikke noe stort hobbyrom å boltre seg på slik Vibbedille har.  Hun må nøye seg med kottet under trappa, og da har hun begrenset med plass til virkelig å boltre seg, selv om kreativiteten til Christine Emilie er minst like stor som Vibbedille sin.

Denne helgen har mannen, selveste Kokkejævel, vært borte. Han satt jo på et hotell i Kirkenes og spiste tørre knekkebrød, husker du.  Og når katten er borte danser musa på bordet.  Christine Emilie benytter anledningen til å gjøre hele boligen om til et gedigent hobbyrom. Reneste magien.

Skjer det noe magisk hjemme hos deg når din samboer reiser vekk? I så tilfelle hva ? spør Christine Emilie.

Her i Drømmehuset skjer det ofte magiske ting .
Men her er det jeg som er katten.
Når jeg kom hjem etter tre uker med sykehusopphold og rehabilitering da jeg ødela kneet i 2013 for eksempel, var hele stua gjort om til et malingsverksted for kjellervinduer…..
Nå er jeg på rehabilitering igjen, og det skjer “magi” mellom hver gang jeg er hjemme i helgene.  Hybelkaniner spretter frem fra de merkeligste steder og midlertidige plasseringer for alt fra plantebord til terrasseputer ser ut til å ha blitt permanente….

Ida Wulff har et innlegg hvor hun deler alle sine irritasjonsmoment den siste tiden.

Det første er når hun snakker seg selv ned, og samboeren er enig:
Når hun sier  Åh, jeg ser det selv, jeg er helt elendig når det kommer til å blablabla.  og samboeren som er en ærlig sjel sier seg enig i stedet for å si det hun ønsker han skal si nemlig Neii, nå må du ikke være så streng mot deg selv

Vel, jeg har selvinnsikt nok til å se hva jeg ikke er god ti. Og når jeg står og ser mismodig på en litt brent riskjele, røykvarsleren uler fordi jeg smelter eller brenner sjokolade i mikrobølgeovnen eller sitter på ei sti og ser mismodig på en brukket ankel er det ingen her i huset som sier at jeg er flink til verken matlaging eller turgåing. Her lages det vitse om det i stedet. Og det er helt greit.

Det neste hun irriterer seg over er Kronprinsparet.
Ja, du leste riktig.
Hun synes de kongelige skulle holde seg borte fra Kongsberg etter tragedien der.  Mener at folka der må ha nok med sin egen sorg, og at det er provoserende at Kronprinsparet kommer for å vise medfølelse.

Jeg ser overhode ikke at det kan være noe å irriter seg over!
Registrerer også at mens hun venter medfølelse og trøst av samboeren når hun er elendig til ett eller annet, finner hun kronprinsparets medfølelse med folk i sjokk og dyp sorg er provoserende…..

Men Ida Wulff slutter ikke rekken over irritasjoner der.
Hun irriterer seg over at skulderen hennes knekker så høyt at babyen våkner igjen når hun reiser seg etter en ammeøkt hvor babyen endelig har sovnet.
Det kan jeg faktisk forstå at kan være irriterende.
Men er har jeg løsning.
Ikke beveg deg. Krøll deg sammen med babyen og sov til den våkner igjen.
Husarbeidet kan du ta igjen når babyen ikke er baby lenger.

Så er det de ansatte på postkontoret som får gjennomgå. De kommer med de samme teite vitsene hver gang.
OK, litt unødvendig, men er det egentlig noe å lage noe nummer av?

Litt underholdende finne jeg det og at en blogger som i stor grad lever av markedsføring og rabattkoder irriterer seg over markedsføring og rabattkoder fra firmaer hun handler av…..

Så er det den nye sangen til Adele som gir henne gnagsår i øra. Så la vær å hør på den da vel: Hva er problemet?

Eller at hvis lokalavisa skiver om henne eller en annen F-kjendis så finnes det folk som kommenterer at de faktisk ikke vet hvem denne F-kjendisen er, eller ikke finner det interessant at vedkommende har blitt mamma.

Sorry Ida Wulff, men jeg finer alle irritasjonsmomentene din som ubetydelige  småting som jeg knapt hadde klart å ofre en tanke.

Mamma på hjul, Vivian har også noe som irriterer henne.
Hun irriterer seg over å sitte fastlåst i en stol mens det kribler i hele kroppen etter å bli ferdig med å innrede stua etter oppussingen.
Irritert over at hun ikke kan rette på den millimeteren hun ser er feil men som ingen andre skjønner.
Irritert over at hun må mase på andre  for å kunne sette sitt eget personlige preg på sitt eget hjem.
Irritert over at kreftene tar slutt før hun får forklart hva hun mener.
Irritert over at hun ikke kan gjøre noen ting selv.
Irritert over  sitte naken og sårbar på toalettet og rope på hjelp.

Å lese de to innleggene etter hverandre setter ting i perspektiv.

 

4 kommentarer
    1. Vil nok tro at når ungene til kokken og frua er store og forlater redet blir det nok ei rå med Hobbyrom på henne også. Eg har venta lenge på eget rom eg også. Veldig kjekt at du likte armbåndet, det er pakket og klar til avgang i morgen 🙂

      Lag deg en god søndag, ladopp til uka 🙂
      Vibbedille 😀

    2. Huff ja. Viktig å se det i perpektiv. Vi er en venneflokk som var ute og spiste i går og snakket om alder om alder, da vi merkelig nok har passert 60 år og synes det er merkelig å være “gamle”. Men alternativet er verre og allerede er vi blitt en mindre, så å fokusere på det som er bra, fremfor bagateller som vi irriterer oss over, er så viktig. Ved å fokusere på det positive, lager vi dagen oss god. Kos deg på rehab. Jeg hadde et opphold på Røros for noen år siden, var supert.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg