Jakte på gode opplevelser….

Vet dere hva? Det snødde i går kveld. Et tynt lag nysnø dekker tram, bil og all den gamle snøen. Jeg tror jeg klikker! Heldigvis ser det ut som om sola straks bryter gjennom, så den snøen blir nok ikke gammel.
Litt lysteligere er det å se at jeg har gjort et hopp opp over bloggtopplista. Mord og En hyggelig mail. gjorde nok susen.

I går fortsatte vi planleggingen av ferien nordover. Både leie av bobil og camplett ble nevnt. Det ble heldigvis ikke fjelltelt, eller det fakta at vi er gamle speidere. Litt komfort vil jeg ha på tur. Det å planlegge, fantasere og leke litt med muligheter er jo halve turen. Vi koser oss med det nå, så blir nok ferieplanene klarere etter hvert. Jeg liker jo å ikke ha så mye planer, bare dra av gårde på oppdagelsesferd. Vi har hatt et par slike turer på Vestlandet og kost oss glugg i hjel.

Etter som jeg klikker meg oppover bloggtopplista slår det meg nok en gang at muligens måten å komme på topp på er å la være å blogge. Jeg er på en 12. plass. Verken bloggeren på 11, 10 eller 9. plass har klart å fornye seg siste døgn. Ja 9. og 10. plassen har ikke fornyet seg på en ukes tid. Samme gamle ukemenyen og faux pels outfit.

Nei da er det mye mer interessant å følge Kretahalvorsen og deres roadtrip. Slike innlegg gjør jo at jeg blir enda mer motivert til å planlegge vår ferie nordover.

Inspirerende er det og å lese innlegg om påskekaker og påskepynt. Nå er det vel på tide å få frem påskepynten her i Drømmehuset og. Påskehøna, påskelua og ikke minst påskekoppene.

Man trenger forresten ikke dra på langtur for å få gode opplevelser eller oppdage noe nytt. Det finnes sikkert flere steder i ens eget nærområde hvor en kan finne nye detaljer, søke opp historie eller la seg fascinere av spennende arkitektur. Leke turist på eget hjemsted kan være gøy hvis du går inn i det med den rette innstillingen.  På bildet ser du vakre Hole kirke en dag i høst.

Jeg liker veldig godt å traske av sted og lete etter fine fotomotiv. Nå er kanskje de fleste motivene her oppe på boligfeltet oppbrukt, men man trenger ikke dra så langt for å finne motiv. Leke litt med kamera. Jeg ser været ser ut til å bli bra i dag. Så kanskje jeg må ut på fotojakt i dag. Jeg har jo en “hemmelig utfordring” jeg bør ta tak i og en turkopp som burde vært innviet for lenge siden.

Fikk en oppfordring på å lage et innlegg om squashgratengen vi hadde til middag i går. Det kommer etter hvert. Jeg har tatt bilde og sikret meg oppskriften.
I dag skal vi ha rødbetsuppe med ingefær og kokosmelk. Det burde bli en rett som gjør seg på bilder.

Irriterer meg over at ryggen har en vond dag, men det går seg vel til hvis jeg er i litt bevegelse. Sola skinner og lokker. I dag skal jeg bruke litt tid i vårsola. Sette nesa mot sola, og bare overse all snøen.

Øverst på bloggtoppen troner et innlegg om vaffel, skrevet på selveste vaffeldagen. Ikke så veldig originalt. Jeg så relativt mange vafler på blogg i går. Jeg skrev og et innlegg om vafler. Det har jeg planer om å poste om et par dager. Dere vet denne kjerringa liker å gå sine egne veier.

Nå lukter det nystekte rundstykker. Søndagen er i gang. Den skal fylles med gode opplevelser.  Kommer nok oppdateringer etter hvert, men jeg har ingen planer om å spamme blogg.no med innlegg. De får komme litt etter hvert.

 

6 kommentarer
    1. Håper du får kommet deg ut på tur. Det skal jeg 🙂 Må bruke helgene til sånne fornuftige ting. Og litt trening ligger det jo i det også, så kan skrive inn i appen min 😀

    2. Tror du ikke det har snødd og blåst hos oss også i natt?😱❄️
      Så da må det jammen brøytes og måkes i dag også.🥶
      Bobillivet er fantastisk og jeg er helt enig. Planlegginga er halve turen.🤩👌🏻
      Turist i eget nærområde kan være veldig fint det også.🤗
      Nyt søndagen!🌞🌞

      1. Det er ikke behov for brøyting her, heldigvis. Bobillivet frister. Tror det ville passe oss bra. Det ser ut som vi har litt tid å planlegge på. Vi setter ikke nesa nordover før det har sluttet å snø.😄

    3. Håper du finner flotte fotomotiv og se bilder hvor du har vært! Godt at dere planlegger ferieturen og stikke innom steder dere vil se og oppleve. Hvor fint at du fikk en hyggelig Mail med tips å stikke innom.

      1. Problemet er at det er så mye vi vil se, og ikke minst oppdage ukjente steder. Ta uplanlagte avstikkere og finne perler man ikke visste at eksisterte. Vi har hatt noen slike opplevelser på tidligere turer. Underdal på Vestlandet for eksempel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg