Pakke i posten…..

Gamle Gubben Grå hadde vært ute og hentet posten. Jeg satt oppslukt med å skrive Skitne kjerringtanker… Han beholdt lokalavisa selv, og la en bunke med regninger foran meg. Ikke vanskelig å forstå ahvem som er Drømmehusets økonomidirektør…

Og så la han denne pakka på toppen av regningsbunken! Pakke i posten, til meg?!?  Jeg ble fyllt av en barnslig glede. Man kan fylle 50, 51 og 53 men det er noe eget med overraskende pakker.  Pakka var bløt, så det var nok ikke boka jeg har mast en del om at jeg ønsker meg. Jeg snudde på pakka for å se avsenderen. Det var fra Solliv!!! Alle her kjenner sikkert  Solliv men hvis du ikke skulle kjenne til henne klikk deg inn på bloggen hennes. Hun deler de nydeligste bilder fra området rundt Fredrikstad og andre steder hun ferdes. Hun er ei slik dame som hadde omtanke for andre, og som jeg opplever som bare snill. Ja, og så er hun utrolig glad i å bade. Er sikkert ute å svømmer mens du leser dette.

Med raske fingre åpnet jeg pakken. Spennende! Jeg vet jo at hun er utrolig glad i og flink til å strikke.  Og jeg er utrolig glad i hjemmestrikkede ting. Har begynt på en hel masse, men så er det gjennomføringsevnen da….

Ser dere hva det er!!!! Ser dere hva den fantastiske kvinnen har laget til meg?  Et rosa håndkleet til den lille rosa form min?  En personlig gave med mye omtanke i.  Ja, jeg ble helt rørt og har smilt siden jeg åpnet pakka.

I forrige uke da jeg tok det noe omtalte bilde av bokhyllene på Ark Du vet det bildet i innlegget  Se her, Kokkejævel! Ja da var ett av ærendene jeg hadde å kjøpe rosa håndkler til akkurat den doen.  Men de hadde ikke den rosa fargen jeg ønsket meg verken på Kid eller Princess. Da jeg var på Rusta sammen med Datteren på mandag, så jeg også det etter rosa håndkler. Niks! Ikke å oppdrive i den fargen jeg ønsket. Og så får jeg et håndstrikket håndkle som passer perfekt deisende ned i postkassa. Jeg må være verdens mest heldige person. Tusen, tusen, tusen takk Solliv!!!

Se, ble ikke det perfekt?   Det var ferdig vasket bare til å ta i bruk., skrev Solliv i en av meldingene som har gått mellom oss i dag. Måtte jo selvsagt takke Solliv med personlig melding, ikke bare på blogg.

Solliv gledet meg enormt i dag. Mer enn hun kanskje helt forstår. Ikke bare fikk jeg et perfekt håndkle til den lille rosa form, bare det er jo helt fantastisk. Men det som varmet mest er den omtanken som ligger i en slik gave. Tenke på at Solliv  fant frem strikkepinner og garn og satte seg ned og strikket  og tenkte at dette vil passe på gjestetoalettet til ei totalt ukjent kjerring på Hønefoss. Jeg tror Solliv er en racer med strikkepinnene men likevel er det timer med arbeid i å strikke et slikt håndkle. Jeg vet, for jeg har drevet å strikket på et håndkle til badet på hytta siden i februar.

Det snakkes mye om framsnakking for tiden. Hvor viktig det er. Ja framsnakking er viktig og riktig når noen har gjort seg fortjent til det. Det har Solliv.

 

20 kommentarer
    1. Det passet perfekt ja ♥ Hun er flink med pinnene, Solliv ♥ Og en veldig søt dame. Det kan jeg skrive under på, for jeg har hatt gleden av å møte henne 🙂

    2. Nå ble jeg superglad. At fargen passet og det der. Tanken slo meg i sommer da det var salg på garn og jeg så denne rosafargen på garnet. Da tenkte jeg..Dette var en fin farge til doen i Drømmehuset ditt tenkte jeg. For jeg har sett bilder på bloggen din og og viste sånn passe hvordan det så ut hos deg i det lille rommet. Men rakk ikke begynne på det før forrige søndag og denne søndagen var det ferdig…Sendt på mandag og kom til deg på torsdag….Du reddet min dag og jeg din! Kan det bli bedre…nei…
      Herlig innlegg og takk for link både her og der. Jeg var i byen nå og så etter boka til kokken. Den fantes ikke her i byen! :)Fin dag videre….Og du har en knagg til. Der har jo plass til noe annet i rosa også…Kanskje kokken sender deg en rosa neglebørste!

    3. Gode , snille Solliv❤
      Jeg var så heldig å få garn i posten av henne. Garn som ble til både håndkle og klut😊
      Hun tenker på alle hun.
      Jeg kunne også tenkt meg en tur til Kråkerøy og hilst på henne😊

    4. Den passet jo helt perfekt inn der 🙂 Skikkelig fin i fargen. Solliv er rask å strikke 🙂 SÅ koselig gave. Og Solliv er ei kjempehyggelig dame, jeg har truffet henne et par ganger 🙂

    5. Helt herlig å lese at du fikk sånn flott håndkle som passet perfekt til ditt rosa rom i drømmehuset! Solliv virker som en trivelig dame! Snill og raus.

      Kokken sendte bok til Aud Marit, man kan si hva man vil om kokken men snill var han som sendte bok til henne. Håper han sender en til deg også. Boken er fin og rørende.

    6. Åh, så koselig og det passer jo helt perfekt på gjestedoen! 💕 Jeg er venn med henne på fb, og har sett de flotte bildene hennes fra Kråkerøy og omegn. Ekstra koselig å få noe hjemmelaget og masse jobb med et helt håndkle. Om snaut 14 dager har du jo bursdag også, som et lite hint til en viss person i nord. 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg