Safting og sylting.

Gårsdagens første blogginnlegg fra denne kjerringa handlet om studieteknikk. Dagens innlegg skal la seg inspirere av plommesaft. Innimellom disse to innleggene har jeg publisert et innlegg om kongelig-avkom. Man kan i det minste ikke komme forbi at denne bloggen favner bredt og har et mangfold av temaer.
Men nå skal det altså handle om plommesaft.

Eller jeg tror ikke jeg skal være så spesifikk og kun holde meg til saft av plommer, men heller ta for meg  temaet saft generelt. Og da selvsagt hjemmelaget saft. Det er jo det vi snakker om i disse høstetider.

I år har jeg ikke saftet en eneste desiliter. Litt lei meg for at det ikke ble noe Geiteramssaft… i år. Det hadde jeg virkelig store planer om. Det er for sent nå. De fleste geiteramsblomstene har visnet. Bedre lykke neste år.

Men når det kommer til andre former for saft har jeg ikke gitt opp håpet. Jeg har saftkoker i kjellerboden jeg kan hente opp. Kommer jeg over store mengder bær eller frukt er det bare å kaste det i saftkokeren, gjerne litt oppdelt i biter hvis vi snakker om epler og plommer og koke saft.  Gjør seg nesten selv, og så slipper du sølet med sileklede.

Vi har ikke bærbusker eller frukttrær i hagen til Drømmehuset, så jeg må på “slang” hvis jeg skal finne store mengder. Heldigvis vet jeg hvor jeg både kan og får lov til å gå på slang så mye jeg lyster, så vi skal ikke se bort fra at det blir litt høsting av både plommer og epler hvis jeg får ånden over meg en dag.

 

6 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg