Street-food.

Denne helgen er det street-food-festival i Hønefoss.  Jeg var en tur der på torsdag. Ville se om hollenderen jeg kjøpte grønn ost… av i fjor høst var der. Det var han! Gjett om det ble med et stort stykke grønn ost hjem. I tillegg kjøpte jeg en gouda med oregano, og soltørkede tomater. Dette street-food konseptet reiser jo rundt i landet i sommer. Jeg anbefaler alle og ta en tur bortom ostemannen. Han deler villig ut smaksprøver så du finner garantert din yndlingsost.

I går da vi var ute og kjørte skulle Gamle Gubben  Grå gå opp på torget og handle street-food vi skulle ha med hjem. Siden jeg ikke anser meg selv som noen Miss Wet T-shirt kandidat var det uaktuelt for meg å vise meg på torget. Han fant ikke noe som fristet. Regnet og det faktum at vi skulle ha med maten hjem kan være medvirkende årsak til det. Svært mye street-food er best når den spises med en gang.

Men i går etter at vi hadde vært på Veme tok vi en tur på torget. Det var jo lørdag. Kaffe-latte-dagen. Og selv om kaffe-latte overhode ikke fristet i 30 grader pluss trengte jeg mat. Jeg begynte å bli rimelig hangry. Om det skyldtes blodsukker, blodtrykk eller varmen gadd jeg ikke bruke for mye tid å gruble på. Det viktigste var å få i meg litt mat.

Hollenderen som jeg skrev om litt tidligere, han med ostene, hadde anbefalt en av de bodene som solgte mat da jeg snakket med han på torsdag. Så da valgte vi å teste ut den boden. Husker ikke hva de kalte seg, og ikke hva de kalte denne sandwichen, men godt var det.

Det gjorde utrolig godt med mat, og jeg ble raskt i langt bedre humør. Ja såpass at jeg spanderte på Gamle Gubben Grå en softis borte på Kirkens Bymisjon til dessert.

 

 

 

8 kommentarer
    1. Lekker mat!🤗
      Det er visst veldig populært med det konseptet. De har vært i Bodø og der var det også godt besøkt.
      Misunner dere ikke 30 grader. Det er faktisk i meste laget synes jeg.😅☀️

    2. Åh, det så godt ut! 😀 Jeg så at de skulle til Hønefoss igjen 17. – 20. august, så da har jeg meldt meg til å stå på stand på torget den 19. 😀 Mulig jeg må stå flere lørdager, men ihvertfall da. Jeg er langt nede på lista, men sitter i styret og da må jeg stille opp. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg