Tur og strømpriorteringer.

Når jeg våknet fra dvalen varte det ikke lenge før Charlie Chihuahua også våknet. Så da var det bare å trosse regnet å komme seg ut på tur.  Jeg droppet fullt klesskift. Jeg går tur for å gå tur, ikke for å ta meg best ut. Men jeg slengte nå i det minste på meg gode sko og softshell-jakke før vi dro ut døra.

Dro til Sjongslunden. Flott grøntområde i forbindelse med idrettsparken. Får gå her nå, før det eventuelt blir bestemt at vi skal slå av strømmen på fotballbanen i vinter. Rådmann har et forslag om å skru av varmen på gressmatta og flombelysningen av fotballbanen fra nå og frem til våren. Sparer rundt en million I strømutgifter på det. Jeg vet Formannskapet behandler saken i dag. Skal sikkert opp i kommunestyret neste uke. Blir det vedtatt er det ikke sikkert vi politikere står så høyt i kurs her nede. Hørte lederen for fotballbanen på radioen I sted. Kalte det for en katastrofe hvis politikerne fant på noe slikt. Det kunne ha følger for kampene i hele vårsesongen hvis jeg forsto han rett.

For meg har nok ikke det å ha en flombelyst grønn fotballbane vinterstid den høyeste prioriteten, selv om damelaget er i første divisjon.  De har igjen en bortekamp til helga så er serien over.  Herrelaget er et tredjedivisjonslag som allerede har avsluttet serien.

Andre forslag til sparetiltak som står på den samme lista er å redusere på gatebelysning. Jeg vil heller ha lys på gater og veier der folk ferdes enn å varme opp ei grønn gressmatta om vinteren. Det har noe med sikkerhet å gjøre. Både ved å unngå skader og unngå overfall. Politikk er å prioritere. Da må man kunne sette de to tingene opp mot hverandre.

 

 

 

 

6 kommentarer
    1. Trenger ikke å ta seg ut på tur, nei….! Men uansett er jeg glad jeg ikke trenger å sette ting opp mot hverandre nå altså når det gjelder strøm! Det er ikke enkelt. Forsåvidt enig med deg – men det er vel flere som lider enn damelaget og herrelaget – er vel noen barn og unge som går glipp av et tilbud også, eller? Innmari vanskelig nå altså!

    2. Skulle tro de klarte å spille fotball uten at det er varme i bakken, det er sløseri. Fotballsko har knotter, så fare for skader er ikke så store. Tipper brøyting er billigere enn varmekabler. Nei gatebelysning for sikkerhetens skyld er viktigere slik samfunnet har utviklet seg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg