Koronatest…..

Jeg er fremdeles på en 25. plass.  Enda jeg skrev både engasjert og inspirerende om vekkerklokka som ringte., la ut et leserinnlegg fra lokalavisa og kunne meddele at telefonen ringte  når jeg lagde middag.  Men hva hjelper det?  Kokkejævel langt der oppe på bloggtoppen la ut innlegget “Korona-test sekund for sekund”

Hele 11 bilder ledsager innlegget hans om en test som vel toppen tar to minutter å få utført.
Så hvis du virkelig ønsker å studere nøye bilder av vattpinner i svelg og nesebor, versegod.  Jeg tror jeg finner en annen blogg å kose meg med mens jeg spiser frokost.

14 kommentarer
    1. Ja, det er jeg virkelig enig i. Nå kan du ikke ha mye å ta bilder av tenkte jeg da jeg skummet over Kokkens innlegg i går.

    2. Veldig bra leserinnlegg du hadde! Er det et sted det burde spares så er det i administrasjonen og folka på rådhuset! Jeg skjønner ikke hvorfor de må putte pinner langt opp i bihuler og ned i svelg, – skulle tro man fant det samme i spytt/snørr? Har man først korona, så er vel alt smittet eller…. Litt redd for at folk ikke tester seg når det er ubehagelig. Han en fin onsdag, Brit! 🙂

      1. Takk. Ja, det finnes gode spareforslag.
        De må helt inn i bihuler og godt bak i svelg for å få gode prøver. Det er der viruset sitter og “godtgjør” seg, spesielt hvis du ikke føler deg syk. Så vidt jeg har forstått av bioingeniør-venninna mi som jobber med slikt.
        Håper ingen lar være å ta prøve på grunn av noen få sekunders ubehag. Mange av skildringene man hører er sterkt, og da mener jeg STERKT overdrevet.

        1. Jepp, beskrivelsene ER sterkt overdrevet. Jeg ble testet i sommer, og det var slett ikke så ille som folk vil ha det til. Ubehagelig ja, men det er da sannelig så mye annet som er ubehagelig, at å lage noe vesen av koronatesten synes jeg er bare dumt.

    3. Jeg har tatt TO tester siden 12 mars…. og har ennå ikke tenkt å ta bilder av seansen da det er ubehagelig nok å få en vattpinne inn i nese og svelg…………

    4. Det er mulig enkelte syns den testinga er het grusom. Ikke vet jeg, men mange beskrivelser høres helt vanvittige ut og likner i alle fall ikke på det inntrykket jeg sitter igjen med. Måtte testes før sykehusinnleggelse i sommer, bittelitt ubehagelig, i ca 2 sekunder… Kunne tatt en slik hver dag, jeg, hvis jeg kunne slippe noe annet…

      1. Jeg tror ikke det kommer så mange enklere tester, sånn for å ta dem, men man håper å få flere tester som tar kortere tid å analysere. Det er jo der flaskehalsen er.

    5. Jeg syns faktisk at det kan være interessant å se for oss legfolk hvordan den testen arter seg i praksis. For garva helsepersonell er selvsagt ikke dette noe særlig spennende, men for sånne som meg kan en slik fotoseanse være med på å avmytifisere testen. Mindre skremmende når man vet mer konkret hva man går til. En teoretisk beskrivelse er ofte ikke nok for oss som ikke arbeider med sånt til daglig. Litt nerdete kanskje, men skitt au.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg