Mine reiser…

VIKERSUND

Som jeg lovet dere i sted vil jeg dele noen linker til mine siste reiser, og jeg begynner med gårsdagens reise til Vikersund.  Den kan du lese om i innlegget  Søndagstur

RØSHOLMSTRANDA

Skal man liksom slå gjennom som toppblogger må man stadig være på reisefot. Såpass har jeg lært sv å følge blant annet Isabell Raad.  Og tidlig januar, nærmere bestemt på lørdag var jeg på en liten reise til Røsholmstranda.  Den kan du lese om i innlegget Kom deg ut på tur….

HALDENJORDET

Allerede første helgen i januar var jeg på årets første reise. Den gikk til Haldenjordet, en bydel i Hønefoss. I tidligere tider var Haldenjordet ikke et sted du beveget deg ute etter mørkets frembrudd, spesielt ikke hvis du kom fra Sydsiden av byen. Men nå har bydelen fått egen kirke, og ryktene skal ha det til at det arbeides med å opprette flere fortau. På sikt blir det nok et idyllisk sted.

HØNEFOSS SENTRUM

i romjula var jeg en tur i Hønefoss sentrum. I området dere ser her har det tidligere vært både torg, offentlig toalett, rutebilstasjon og vinmonopol. Et viktig knutepunkt med et yrende liv.

Nå er det kun boliger for de kondisjonerte, NAv-kontor og tomme butikklokaler. Ryktet skal ha det til at REMA 1000 vil etablere seg i området  men jeg regner med at det blir kortvarig.  Alle andre som har forsøkt å etablere seg i disse byggene har ganske raskt sett seg nødt til å se seg om etter rimeligere lokaler. Vi snakker om en gårdeier som ennå ikke har forstått at leietakere som betaler litt i leie er bedre enn ingen leietakere i det hele tatt.

RIBBEMARSJEN

Den siste reisen jeg vil mimre er Ribbemarsjen  En strabasiøs reise Gamle Gubben Grå og jeg foretok andre juledag. Her var det rå muskelkraft og føttene som fikk kjørt seg, da hele reisen foregikk til fots.

Som dere ser er det fint mulig å foreta mange reiser selv i disse korona-tider. Det gjelder bare å se mulighetene. Og nå er jeg spent på å høre om dine siste reiser

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg