Noen må ta ansvar….

Dette toppbloggerkonseptet blir rarere og rarere, og hvis ikke bloggtoppen skal bli en ren farse, så må noen ta grep.  I dag dukket et nytt blog-navn opp på topplista.  Før jeg klikket meg inn lot jeg bloggnavnet ta et par ekstra runder i hjernevinningene.  Hadde jeg vært innom bloggen Christineemilie før? Det er mange blogger med kvinnenavn.  Men nei, jeg klarte ikke å relatere noe til navnet. Spent klikket jeg meg inn. Nykommere er spennende, og nykommere jeg ikke ha registrert må ha et bra budskap siden den fyker rett inn på fjerdeplassen.

Når jeg kommer inn på bloggen blir min forundring stor, for denne nykommeren på bloggtoppen har ikke kommet med et eneste innlegg.!
Hvordan kan en blogg uten et eneste blogginnlegg nå bloggtoppen?
Må ikke nye blogger starte på mimiblogg – eller hva det heter? Jeg mener jeg har lest noe slikt….

Jeg klikker meg inn på “om meg”, og da går et lys opp for meg.
For Christine Emilie er ikke et nytt navn på blogghimmelen.  Om vi ikke har lest så mye hun har skrevet, så har de fleste av oss lest mye om henne.
Klikk inn her så tror jeg dere forstår hvorfor jeg ikke kommenterer ytterligere.  Det er noe med et Huskors.

Så Christine Emilie når bloggtoppen uten å ha skrevet et eneste blogginnlegg noensinne.
Ida Wulff er på bloggtoppen selv om hun ikke har kommet med noe nytt innlegg på mange dager.
Føles ikke det litt urettferdig for alle som blogger og blogger uten å nå mer enn halvveis opp på blogglista?  Det finnes jo så utrolig mange flotte blogger der ute.  Mange som hadde fortjent å komme opp og frem.  Mange som har så bra innlegg at det hadde vært riktig og få deres budskap frem.

Mamma på hjul og mannen hennes ble sittende ensomme tilbake da resten av familien dro på hytta.
Etter en litt kjedelig fredagskveld var det bare en ting å gjøre.  Pakke bilen og dra etter.
Nå ble Gamle Gubben grå og jeg sittende alene igjen i går kveld vi og. De to eldste ungene har jo flyttet ut for lengst, og Yngste Sønn dro til en kollega fra jobben for litt sosialt samvær en lørdagskveld.
Gamle Gubben Grå og jeg pakket ikke bilen og dro etter.  Er ikke sikker på om det hadde blitt så populært om vi hadde gjort det. …

Da er det bare en blogger til igjen å kommentere. Mette Ask.  I mitt innlegg Toppbloggeren feilinformerer…..  kommenterte jeg at jeg mener Mette Ask kom med feilinformasjon.  Det var to ting i hennes innlegg på fredag jeg reagerte på.
Det ene var at hun skrev at helsearbeidere har en plikt til å la seg vaksinere.  Det har de ikke, men jeg forstår at mange kan føle et press for å ta vaksinen.
Det andre var at innlegget hennes kunne gi inntrykk av at ikke alle ville få gratis vaksine.  Det vil vi.

Når Mette Ask i dag skriver om at hun er redd for å ha påvirket noen negativt kan jeg forstå det.  Men jeg synes innlegget hennes på fredag med unntak av de to små setningene var balansert og bra.

Jeg tolket ikke henne som en vaksinemotstander, men som ei som reflekterte over hvor vidt hun ønsket å ta en vaksine, ikke bare følge regjeringens anbefalinger uten å reflektere.  Det er bra. Man bør alltid reflektere over sine valg.
Jeg som ikke er i tvil om at jeg skal ta covid-19 vaksinen, tok ikke svineinfluensavaksine- og det var et bevisst valg.

Da Covid-19 kom til landet var min største bekymring at helsevesenet skulle kollapse. At arbeidsdagene på sykehuset skulle bli uutholdelige, at kollegaer skulle bli stående i umenneskelige dilemmaer.
Mye av min tid og energi de første ukene gikk med til å tilrettelegge for at det ikke skulle skje. avtaler måtte inngås, turnuser måtte endres.

Jeg har egentlig ikke vært så redd for egen helse. Til tross for at jeg har et par underliggende sykdommer som gjør at jeg er i risikogruppa hvis jeg skulle bli smittet, så har det ikke vært noe som har gjort meg engstelig.
Jeg kan basale smittevernruiner, hoster i albuen, vasker hendene og holder mg hjemme nå jeg er syk.
Jeg har og fulgt alle de andre smittevernreglene og anbefalingene som har kommet og ikke bekymret meg så veldig ut over det. Jeg har litt sånn holdning til livet at jeg ikke tar bekymringene på forskudd, men løser de hvis de dukker opp. Samtidig er jeg klar over at ungene og Gamle Gubben Grå har væt langt mer redd for meg enn det jeg har vært selv.
Jeg har ikke vært så engstelige for dem. Jeg tror heller ikke de har vært engstelige for egen sikkerhet heller. Ingen av de er i risikogrupper.

Nå Mette Ask skriver at Covid-19 ikke har rammet oss i Norge så hardt som vi fryktet, har hun helt rett i det. Vi har vært heldige når vi sammenlikner oss med mange andre land.
Jeg antar at en av grunnene til det er at vi ikke bor så tett her i landet som mange andre steder, og at nordmenn stort sett har vært lydige mot de viktige smittevernrådene.

Jeg håper så mange som mulig tar vaksinen.  Jeg tror det er veien til å få myndighetene til å gjøre det vi alle ønsker, åpne samfunnet vårt igjen.  Men alle må ta sitt valg. Vi har heldigvis ikke vaksinetvang her i landet.  Jeg ville ikke likt å leve i et samfunn hvor myndighetene med makt sprøytet medikamenter inn i innbyggerne mot deres vilje.

I går hadde jeg en alle tiders Lørdag. Jeg koste meg i sola på torget sammen med gode venner.  Det var så utrolig godt! Jeg vil så gjerne dit igjen at det føles som den naturligste ting i verden og ikke som en ekstraordinær fantastisk hendelse.

Hva lærte jeg av toppbloggerne i dag?
Jeg tror Gamle Gubben Grå snart må få egn blogg, (han trenger jo ikke blogge)

 

 

 

 

26 kommentarer
    1. Hei. Personlig ser jeg at jeg er nødt til å ta vaksinen. Hvis jeg vil se familien igjen. Vaksinepasset vet du. Andre land krever det . Familie først. Derfor blir det vaksine på meg. Føler meg presset til å ta den. Fordi jeg har familie i utlandet. Vel, vel. Det går nok bra.

      Klem fra Lise

      ha en flott søndag

    2. Tror nok bloggen Christineemilie kommer enda høyere opp når hun faktisk har blogget. Samtidig vil hun neppe holde seg i toppsjiktet over tid, da hennes følgere vil være de av mannens følgere som er interessert. Sikkert mange, men ikke mange nok. Det finnes jo fra før også mange gode håndarbeidsbloggere, bla. Vibbedille 🙂 Tror kanskje heller ikke planen er å bli en stor blogger, men å selge oppskrifter og produkter via mannens nettbutikk.
      Når det gjelder coronavaksine, så føler jeg egentlig at jeg ikke har noe valg. Jeg er heller ikke vaksinemotstander, men valgte å ikke ta svineinf.vaksinen. Men av hensyn til mine medmennesker, og skrekken over i verstfall havne i respirator og/eller dø, så vil jeg ta den med glede.

    3. Flire nå litt her til det du tar med deg fra toppbloggene i dag.
      Jeg skal ta vaksine sitter å venter på den, er i risikogruppen, men vaksineringen ligger vist litt dårlig her etter som noen trengte det mer enn oss.
      Tok svineinfluensa vaksinen fordi jeg hadde jobb da som anbefalte det for vår egen del.
      Lag deg en like fin søndag som lørdag var

    4. Ang den nykommeren du ikkje våger deg for nær innpå (av forståelsesfulle grunner) måtte det jo vært kjedelig å ikkje få sine egne lesere, du kan si hva du vil, men hun kommer til dekket bord. Eg har ikkje kommentert dette noe sted fordi eg vet at eg med en gang en “viss en” leser hva eg skriver så blir eg stemplet for “ei sjalu kjerring” – Noe eg på ingen måte er, eg er ganske så trygg både på meg selv og ikkje minst egen blogg. Har lenge etterlyst, eller håpet på en annen blogger i min sjanger. De som tidligere har poppet opp har rent ut i sanden etter hvert. Alltid kjekt å ha noen innen sitt eget felt å “konkurrer” med. Det som blir en kjip sitiasjon for den nye bloggeren er jo at hun aldri vil få vite OM hun blir klikket på fordi hun har en bra blogg med godt innhold eller det kun er fordi det blir en vane å klikke på henne når man klikker på gemalen sin (Som garantert kommer til linke i hvert av sine innlegg, kanskje sammen med en: “Hvis du ikkje klikker her bla bla bla haha ser det for meg) Men for all del, er det inntjeninga som er det viktigste, vel da blir det nok sikkert bra om plasseringen blir stabil.

      Det som eg ikkje syns er greit er at det er forskjell på folk! I de nye reglene til Blogg.no etter omlegging kreves det nå at man må innom miniblogg for å vise “at man duger” før man kommer seg inn på Blogg.no. Selv om det gjerne klinger litt i kassen til Blogg.no også om denne bloggeren blir værende i toppen syns eg dette var skuffende, rett og slett.

      Vibbedille

      1. Forstår veldig godt hva du mener her, Vibbedille.
        Men en forstår at det er best å holde kjeft, hvis ikke så….
        En viss kar er visst blitt mer eller mindre Persona non grata på selveste Kvinneguiden også, det sier jo sitt.

        1. Det er mer enn underlig at nye bloggere ikke må innom miniblogg først. Om bloggeren går via sin ektemann og evt har fått gå snarveier rett opp i toppen ligner det på noe som heter nepotisme. Kan Blogg.no stå inne for det, lurer jeg på? Favorisering, eller hva er grunnen for å forskjellsbehandling.
          Ellers må man ønske seg at mannen er fraværende i hennes kommentarfelt.

      2. Som en av de som er på miniblogg må jeg si jeg er undrende på hvorfor hun ikke måtte begynne der. Det har vært bloggere inne på miniblogg som har ligget på førsteplass i mange uker med over 1000 visninger hver dag, og enda ble ikke den bloggeren videresendt over til blogg.no. Den personen burde også få kommet over hit hvis det er slik at det går etter visninger. Jeg forstår ikke helt hva som skal til for å komme over hit fra miniblogg. Tydeligvis må man kjenne de riktige folkene..

        Kokken skrev jo om meg på et innlegg at det ikke var så smart av meg å kommentere inne hos andre bloggere, hva han har med det skjønner jeg ikke. Jeg er ferdig med å lese den bloggen uansett, tror ikke jeg skal lese fru blogg heller.

        Jeg er forresten veldig usikker på den vaksinen enda. Jeg bør egentlig ta vaksine mot influensa og lungebetennelse pga KOLS, men jeg ble så syk av de den ene gangen jeg tok de. Frister veldig lite, men jeg kommer nok til å ta den.

    5. Det trengs en ny generasjon MED BLOGGERE NÅ. Det evige kjerringpratet fra deg og andre med deg.jeg har heller aldri skjønt plasseringa di. det er jo bare intriger i din lille menighet. Tenk om dere kunne være litt glad for andre..

      1. Har du tenkt på at vi er mange som liker “kjerringpratet” som du så fint nevner…
        Hvis det plager deg såpass mye – ja da tar du sats å hopper over!
        Ja til mangfold og variasjon!😃

      2. Kunne ikke vært mer enig, Mona. Trist lesning, skadefryd og skitsnakk fra ende til annen. Så stakkarslig og patetisk.

    6. Ang nr to på blogglisten IDA. Er det mulig at noen syntes det er koslig med pene,slanke mennesker og vakre bilder.

    7. Tror den nye bloggeren vil stå stødig på egne bein 🌷
      Hurra for mangfold og variasjon i temaer 😊
      Hilsen bloggleser som leser litt her og litt der 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg