Ukens oppsummering

Tidligere i dag, i innlegget Bokplaner, mat, mathandel og hagesysler skrev jeg at jeg var litt fascinert av Andrea Sveinsdottir sitt innlegg om ukens mange betraktninger. Så her kommer mitt svar på det innlegget.

AKKURAT NÅ:

Akkurat nå sitter jeg i bilen. Har vært og drukket kaffe med Barndomsvenninna.  Skal innom Kiwi på vei hjem. Venter og på en telefonkonsultasjon med fastlegen.

UKENS TANKE: 

Det som stort sett opptar tankene mine for tiden er hvordan min nye arbeidshverdag vil bli. Mye uvisshet.

UKENS HØYDEPUNKT:

Nå må jeg faktisk tenke litt.  Tror det må være turen Gamle Gubben Grå og jeg gikk forrige onsdag. Du kan lese om den i innlegget Snø ingen hindring

UKENS FAVORITTPLAGG:

Er det lov å svare pelspledd?

UKENS TIPS

Her må jeg og bry hjernevinningene.

Jeg konkluderer etter litt tankevirksomhet at ukens tips må være tipset jeg fikk fra Solliv om Musserende te….

UKENS CRAVING:

Er det greit å svare pelspledd?

UKENS IRRITASJONSMOMENT

Det hender relativt ofte at jeg irriterer meg over ting. Men hva har irritert meg mest denne uka?  Donald Trump, eller han er vel mer dum enn irriterende… Snøen som har ramla ned fra oven er relativt irriterende.  Men det som virkelig har irritert meg – og det så seint som i dag – er at enkelte med politikere fra borgerlig side ikke forstår at en kommunal stiftelse ikke er en trylleformel for å skaffe friske midler, men bare en fancy måte å organisere kommunale tjenester på. En måte som letter jobben med privatisering og konkurranseutsetting.

Det er virkelig noen som har tungt for det!

UKENS ØNSKELISTE:

Øverst på ønskelista mi står et Cindrella forbrenningstoalett til hytta. Tenk å få bytta ut utedoen langt nede i lia før påske.

UKENS MATRETT:

Det tror jeg var gårsdagens middag. Den kan du lese om i innlegget Kjerringa lager middag..

UKENS POSITIVE:

Jeg er tillitsvalgt og opposisjonspolitiker, det er liksom ikke min jobb å være så utrolig positiv.

Men noe er jo positivt.  *grubler veldig*  Jo! Det er positivt at Gamle Gubben Grå har byttet ut de stygge arbeidsbuksene med jeans!

MÅL FOR UKEN SOM KOMMER

Få systematisert og strukturert alle fakta, synsinger, og tanker rundt strukturen til Helse- og omsorgstjenestene i kommunen og hvilke endringer som skal til for å sikre gode tjenester også i fremtiden.

UKENS FAVORITT-BILDE: 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg