Hva skjer a?

Ok, det er vår. Folk koser seg med annet enn mobil, nettbrett og pc. Det er jo bra. Ut I sola opp i trærne! Eller muligens like greit å holde seg på bakkeplan.

Dagens siste filosofering fra meg handler om min egen blogg. Hvilke innlegg er det som gir klikk? Noen ganger synes jeg det er greit å se på statistikken. Hva er det folk klikker seg inn på?

I dag er det innlegget Tredje verdenskrig  som har fått flest klikk. Det kan nok ha noe med at det er noe som bekymrer flere enn meg, men kanskje mest av at innlegget dukker opp hvis noen søker på temaet tredje verdenskrig på en søkemotor som Google.

I går var det innlegget Hva med litt fornying?  som gikk av med seieren. Det handler om Sian og deres demonstrasjoner. Flott det blir lest, håper det ikke bare er fordi Lars og co får melding hver gang noen nevner dem. Det hender jeg blir nevnt på deres nettsider i lite hyggelige ordelag. Tror egentlig ikke jeg har blitt det nå, for det har liksom  ikke rast inn med mindre hyggelige meldinger på alle platformer.

De siste 7 dagene er det innlegget Hva er galt med det norske? som det har blitt klikket mest på. Der hisset jeg på meg en haug med strikkere som  følte seg nødt til å strikke engelske strikkeoppskrifter i mangel på norske.

Jeg kom til å tenke…..er det innlegget som har blitt lest flest ganger de siste 14 dagene. Det handler om en bloggkrig jeg for en gang skyld heldigvis ikke var en del av.

Den siste måneden er det innlegget Langt ned på lista….som folk har lest mest. Redselen for å bli hakket er det tydelig flere enn meg som har.

Krig, enten på blogg eller i virkeligheten, fremmedhat, hacking og en gjeng illsinte strikkere…  Ikke alt for lystbetonte og positive tanker som spres fra denne kjerringa. Godt da å se at hvis vi ser på de siste 90 dagene så er det innlegget Til trøst og ettertanke…..som er det mest populære. Kjerringa kan spre positivitet og trøst. Vel, helt til jeg kommer på at det var min kommentar til at Kokkejævel gir seg som blogger…

Det innlegget som har blitt lest desidert flest ganger på denne bloggen er Vi kommer ikke utenom Mette Ask….

(Dsom jeg skrev etter at Mette Ask sluttet å blogge på egen blogg. (Hun blogget derimot relativt mye i mitt kommentarfelt under det innlegget en stund).  Dette innlegget er nå slettet etter ønske av den samme Ask.(1.10.2022)

Hm, ser ut som  om jeg oppnår mest engasjement når jeg hisser på meg en eller flere lesere…

 

 

6 kommentarer
    1. Du har mange flotte innlegg du, mange lange og litt krig..krig på bloggen selger..
      Du er flink med bloggen din og skriver variert, og er på og blogg er faktisk blogg – så det bør skrives..
      Håper du fortsetter med litt av hvert…God morgen…

    2. Statistikken er gøy om en ikke blir fanatisk. Til tider overrasker det meg at enkelte gamle innlegg stadig holder seg høyt på statistikken min. Mens andre innlegg jeg hadde trodd kom til å vare lenger, raskt blir orye fra topp ti.

    3. Kjekt å følge med litt på hva som “selger”. Krig er jo dagsaktuelt, men også veldig trist tema. Jeg styrer unna krig selv. Men hjelper der jeg kan, med å donere dyner og klær når det behøves.
      Hos meg er det et innlegg om en konfirmantgave som gjør susen. Det er alltid det innlegget som er mest lest, gjennom hele året faktisk. Og det er det som gjør at jeg ligger på topplisten i disse tider også. Konfirmasjoner og sånt i hopetall nå. Utover det så ser jeg også at hvordan dyrke en purre dukker ofte opp i statistikken min. Så litt variert er det. Litt gøy å følge med ja.
      Innlegget ditt om det norske, om strikkeoppskrifter, hadde jeg ikke fått med meg, så det måtte jeg inn å lese, strikkefantast som jeg er.
      Fin oversikt. Og variert. Og godt er det ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg